نحوه تعمیر سنگ شکن هیدروکن

نحوه تعمیر سنگ شکن هیدروکن

برای استفاده از سنگ‌های معدنی نیاز به استفاده از تجهیزات مختلفی است که با کمک آن‌ها بتوان سنگ‌های معدنی را به اندازه کوچک‌تر رساند. در خط فرآوری سنگ‌های معدنی دستگاه‌هایی نظیر سنگ شکن، فیدر، پارکر، ماسه ساز، نوار نقاله و … وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان از مواد معدنی محصولات مختلفی را تولید کرد. سنگ شکن به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که سنگ‌های معدنی را دریافت کرده و اندازه آن‌ها را کاهش می‌دهند تا قابل استفاده باشد.

سنگ شکن بسته به محل قرار گیری خود در سه دسته کلی جای می‌گیرد. سنگ شکن‌های اولیه مانند سنگ کن فکی که در اولین مرحله خط فرآوری قرار دارد و ورودی آن شکل خام سنگ‌های معدنی هستند. سنگ شکن‌های ثانویه که پس از سنگ شکن اولیه نصب شده و مواد ورودی را به چندین سانتی متر می‌رسانند. در صورتی که هدف تولید شن و ماسه باشد، دسته دیگری از تجهیزات به نام ماسه ساز یا سنگ شکن ثالثیه نصب خواهد شد که با کمک آن می‌توان سنگ‌هایی با اندازه کمتر از 6 میلی‌متر تولید کرد.

سنگ شکن هیدروکن

یکی از پرکاربردترین سنگ شکن‌های ثانویه، سنگ شکن هیدروکن است که گاهی اوقات بسته به جنس ماده معدنی در اولین مرحله از خط فرآوری هم نصب می‌شود. با کمک این سنگ شکن می‌توان سنگ‌های سخت و بسیار سخت را به اندازه‌ای رساند که قابل استفاده در کارخانجات مختلف باشند. علاوه بر قدرت خردایش بالا، هزینه نگهداری پایینی دارد که سبب محبوبیت آن شده است. به دلیل وجود سیستم روغن کاری خودکار سنگ شکن هیدروکن، طول عمر بالایی هم داشته و در مناطق مختلف آب و هوایی قابل استفاده است. تمام قطعات سنگ شکن هیدروکن از جنس فولاد منگنز مولیبدن دارساخته می‌شود تا به مرور زمان دچار سایش و خرابی نشوند. این متریال استحکام بالایی داشته و از ورود آسیب به بخش‌های مختلف سنگ شکن پیش گیری می‌کند.

عملیات خردایش در سنگ شکن هیدروکن توسط دو قطعه منتل و کانکیو انجام می‌گیرد. سنگ‌های معدنی پس از ورود به داخل دستگاه بین این دو قطعه قرار گرفته و به دلیل فشار وارده از بسته شدن فاصله آن‌ها، به اندازه کوچک‌تر می‌رسند. خود این دو قطعه داخل تاپشل و باتمشل قرار گرفته و وظیفه چرخاندن شفت اصلی بر عهده بوشی است که در پایین آن قرار گرفته است.

کانکیو منتل
کانکیو منتل هیدروکن

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ شکن هیدروکن می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • امکان استفاده از سنگ شکن هیدروکن در اولین مرحله از خطوط خردایش وجود دارد اما معمولا به عنوان یک سنگ شکن ثانویه شناخته می‌شود.
  • امکان تنظیم اندازه سنگ‌های خروجی در سنگ شکن هیدروکن وجود دارد.
  • طول عمر بالایی داشته و به راحتی خراب نمی‌شود.
  • قطعات سنگ شکن هیدروکن از جنس فولاد منگنز مولیبدن دار ساخته شده تا در برابر عوامل بیرونی مقاوم باشد.
  • وجود سیستم روغن کاری خودکار باعث افزایش طول عمر سنگ شکن می‌شود.
  • این دستگاه ظرفیت بالایی داشته و توانایی خرد کردن انواع سنگ‌های سخت را دارد.
تاپشل هیدروکن
تاپشل هیدروکن

تعمیر سنگ شکن هیدروکن

اگر سنگ شکن هیدروکن شما به هر دلیلی کارایی اولیه خود را از دست داده و برخی قطعات آن دچار سایش شده‌اند، بهتر از یک متخصص کمک بگیرید تا با تعویض قطعه خراب یا جایگزینی آن، دستگاه را به حالت اولیه خود بازگرداند. چنانچه برای تعمیر سنگ شکن هیدروکن یا خرید قطعات جانبی آن نیاز به مشاوره داشتید، کارشناسان ما در مجموعه پایا سنگ شکن پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *