غذاهایی که حیوان خانگی شما نباید بخورد

غذاهای مضر برای سگ

در این مقاله در بوریا قصد کریدم خذاهای مضر برای سگ را به شما معرفی کنیم. قبل از هر چیز گفتنی است بهتر است برای حیوان خانگی خود غذای سگ و مخصوص خودش را تهیه کنید چراکه تغذیه در حیوانات خانگی بسیار موثر می باشد. از این رو ما فروشگاه پتیشا را برای خرید انواع غذاهای حیوانات خانگی معرفی میکنیم.

الکل

نوشیدنی های الکلی و محصولات غذایی حاوی الکل می تواند باعث استفراغ، اسهال، کاهش هماهنگی، افسردگی سیستم عصبی مرکزی، دشواری در تنفس، لرزش، اسیدیته غیر طبیعی خون، کما و حتی مرگ شود. به هیچ عنوان نباید به حیوان خانگی شما الکل بدهید. اگر شک دارید که حیوان خانگی شما الکل خورده است ، بلافاصله با دامپزشک تماس بگیرید.

آووکادو

آووکادو در درجه اول مشکل پرندگان، خرگوشها، الاغها، اسب ها و نشخوارکنندگان از جمله گوسفند و بز است. بزرگترین نگرانی برای آسیب قلبی عروقی و مرگ در پرندگان و خرگوشها است. اسب ها، خرها و نشخوارکنندگان غالباً دچار تورم سر و گردن می شوند.

شکلات ، قهوه و کافئین

این محصولات همه حاوی موادی به نام متیل گزانتین هستند که در دانه های کاکائو، میوه گیاه مورد استفاده برای تهیه قهوه و در مغزهای عصاره ای که در برخی نوشابه ها استفاده می شود وجود دارد. در صورت مصرف حیوانات خانگی، متیل گزانتین می تواند باعث استفراغ و اسهال، نفس نفس زدن، تشنگی و ادرار بیش از حد، بیش فعالی، ریتم غیر طبیعی قلب، لرزش، تشنج و حتی مرگ شود. توجه داشته باشید که شکلات تیره از شکلات شیری خطرناک تر است. شکلات سفید کمترین میزان متیل گزانتین را دارد، در حالی که شکلات پخت حاوی بالاترین سطح است.

مرکبات

ساقه ها، برگ ها، پوست، میوه و دانه های گیاهان مرکبات حاوی مقادیر مختلفی از اسید سیتریک، روغنهای اساسی است که در صورت بلعیده شدن قابل توجهی باعث تحریک و حتی ممکن است افسردگی سیستم عصبی مرکزی شود. دوزهای کم، مانند خوردن میوه، احتمالاً مشکلی فراتر از ناراحتی جزئی معده ایجاد نمی کند.

روغن نارگیل و نارگیل

اگر مقدار کمی بلعیده شود، نارگیل و محصولات پایه نارگیل به حیوان خانگی شما آسیب جدی نمی رسانند. گوشت و شیر نارگیل های تازه حاوی روغن هایی هستند که ممکن است باعث ناراحتی معده، مدفوع شل یا اسهال شوند. به همین دلیل، ما شما را به استفاده از احتیاط در هنگام ارائه این غذاها به حیوانات خانگی خود توصیه می کنیم. آب نارگیل سرشار از پتاسیم است و نباید به حیوان خانگی شما داده شود.

انگور و کشمش

اگرچه ماده سمی موجود در انگور و کشمش ناشناخته است، اما این میوه ها می توانند باعث نارسایی کلیه شوند. تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد ماده سمی شناخته نشود، بهتر است از خوردن انگور و کشمش به سگ ها خودداری کنید.

آجیل ماکادمیا

آجیل ماکادمیا می تواند باعث ضعف، افسردگی، استفراغ، لرزش و هایفوتراپی در سگ شود. علائم معمولاً طی 12 ساعت پس از بلع ظاهر می شوند و می توانند تقریباً 24 تا 48 ساعت ادامه داشته باشند.

شیر و لبنیات

از آنجا که حیوانات خانگی مقادیر قابل توجهی لاکتاز (آنزیمی که لاکتوز را در شیر تجزیه می کند) ندارند، شیر و سایر محصولات لبنی باعث اسهال یا ناراحتی های گوارشی دیگر می شوند.

آجیل

آجیل ها، از جمله بادام و گردو حاوی مقادیر زیادی روغن و چربی هستند. چربی ها می توانند باعث استفراغ و اسهال و به طور بالقوه پانکراتیت در حیوانات خانگی شوند.

پیاز، سیر، پیازچه

این سبزیجات و گیاهان می توانند باعث تحریک دستگاه گوارش شوند و منجر به آسیب سلول های قرمز خون و کم خونی شوند. گرچه گربه ها حساسیت بیشتری دارند، اما اگر مقدار کافی زیادی مصرف شود سگ ها نیز در معرض خطر هستند.

گوشت، تخم مرغ و استخوان پخته نشده

گوشت خام و تخم مرغ خام می تواند حاوی باکتری هایی مانند سالمونلا و E. coli باشد که برای حیوانات خانگی و انسان مضر است. تخم های خام حاوی آنزیمی به نام آویدین هستند که باعث کاهش جذب بیوتین (یک ویتامین B) می شود که می تواند منجر به مشکلات پوستی شود. ممکن است تغذیه استخوان های خام حیوان خانگی حیوان خانگی شما گزینه طبیعی و سالمی به نظر برسد که ممکن است در صورت زندگی حیوان خانگی در طبیعت اتفاق بیفتد. با این حال، این می تواند برای یک حیوان خانگی خانگی خطرناک باشد، که ممکن است استخوان او را خفه کند، یا در صورت شکسته شدن استخوان و یا قرار گرفتن در دستگاه هضم حیوان خانگی شما آسیب ببیند.

غذاها و میان وعده نمک دار

مقادیر زیادی نمک می تواند تشنگی و ادرار بیش از حد یا حتی مسمومیت با یون سدیم را در حیوانات خانگی ایجاد کند. علائمی که نشان می دهد حیوان خانگی شما بیش از حد غذاهای شور خورده است شامل استفراغ، اسهال ،افسردگی، لرزش، افزایش دمای بدن، تشنج و حتی مرگ است. به همین ترتیب، ما شما را تشویق می کنیم که از خوردن میان وعده های سنگین نمکی مانند چیپس سیب زمینی، چوب شور و پاپ کورن شور به حیوانات خانگی خود اجتناب کنید.

زایلیتول

از زایلیتول به عنوان شیرین کننده در بسیاری از محصولات از جمله آدامس، آب نبات، کالاهای پخته شده و خمیر دندان استفاده می شود. در اکثر گونه ها می تواند باعث ترشح انسولین شود که منجر به نارسایی کبدی شود. افزایش انسولین منجر به افت قند خون (کاهش سطح قند) می شود. علائم اولیه سمیت شامل استفراغ، بی حالی و از دست دادن هماهنگی است. علائم می توانند به تشنج پیشرفت کنند. ظرف چند روز افزایش آنزیم های کبدی و نارسایی کبدی مشاهده می شود.

خمیرمایه

خمیر مخمر می تواند باعث تجمع گاز در غذای حیوان خانگی شما شود و باعث نفخ معده شود و به طور بالقوه پیچ خورده و به یک وضعیت اضطراری تهدید کننده زندگی تبدیل شود. مخمر به عنوان یک محصول جانبی، اتانول تولید می کند و یک سگ که خمیر نان خام را مصرف می کند می تواند در معرض خطر قرار گیرد.

باز هم توصیه ما این است غذای مخصوص برای حیوانات خانگی خود تهیه کنید و از دادن غذاهایی که نسبت به آنها اطمینان ندارید اجتناب کنید، با بوریا همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *