چه اقداماتی بازدهی هدایای تبلیغاتی را کم میکند؟

تاثیر هدایای تبلیغاتی

یکی از روش­های تبلیغاتی که برای بیشتر دیده شدن کسب و کار خود می­توانید از آن بهره برید، هدایای تبلیغاتی هستند. برای ارائه هدایای تبلیغاتی نیاز به صرف هزینه زیادی نخواهید داشت و با کمترین بودجه می­توانید یک کمپین بازاریابی داشته باشید. کسب و کارهای کوچک یا شرکت­هایی که به تازگی کار خود را آغاز کرده­ اند، می­توانند با هر سرمایه­ ای برند خود را به افراد دیگر معرفی کنند. برای اینکه هدایای تبلیغاتی بازدهی خوبی داشته باشد، باید چند نکته را رعایت کرده و از چند روش دوری کنید. در این مقاله نکاتی را توضیح خواهیم داد که باعث کاهش بازدهی هدایای تبلیغاتی می­شوند.

اقداماتی که باعث کاهش بازدهی هدایای تبلیغاتی می­شوند

همانطور که اشاره شد هدایای تبلیغاتی می­توانند نقش مهمی در محبوبیت کسب و کارها ایفا کنند اما در صورتی که چندین مورد را رعایت نکنید، کمپین بازدهی خوبی نخواهد داشت.

  • جدی نگرفتن طراحی لوگو

برخی از کسب و کارها تنها تقدیم کردن هدیه را کافی دانسته و وقت کافی صرف طراحی لوگو نمی­کنند که این مورد نتیجه خوبی نخواهد داشت. در واقع شما بودجه زیادی صرف می­کنید تا برند خود را به سایر افراد معرفی نمایید و این معرفی حاصل طراحی لوگو و نام برند است. لوگوی برند شما باید در سایت، کارت ویزیت، هدایای تبلیغاتی، محیط کاری و … در معرض دید مشتریان قرار گیرد تا به مرور زمان حس اعتماد بیشتری پیدا کنند.

  • خرید محصولات تبلیغاتی غیر کاربردی

یکی از اصولی که موجب بازدهی بالای هدایای تبلیغاتی می­شود، خرید هدایایی است که مورد استفاده جامعه هدف شما قرار می­گیرد. به طور مثال زمانی که یک خودکار تبلیغاتی به مشتریان خود هدیه می­دهید، از آن هدیه در طول روز استفاده کرده و بارها نام برند شما را بر روی آن می­بینند اما اگر هدیه شما کاربردی نباشد، ممکن است برای مدت زمان زیادی از آن وسیله استفاده نکرده و به مرور زمان برند شما را از یاد ببرد. علاوه بر این موضوع باید حمل و نقل راحت آن هدیه را هم در نظر بگیرید. اگر هدیه تبلیغاتی در داخل کیف یا جیب همراه با افراد باشد، طبیعتا تاثیر پذیری بیشتری خواهد داشت.

هدایای تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی
  • فراموش کردن مشتریان قدیمی

برخی از مشتریان مدتهاست همراه شما بوده و از محصولات یا خدمات شما استفاده می­کنند. اگر تنها هدف کمپین­ های تبلیغاتی شما صرفا جذب مشتریان جدید باشد، به مرور زمان افراد قدیمی را از دست داده و این امر باعث کاهش بازدهی می­شود. بهتر است هر چند وقت یکبار یک هدیه قدردانی برای مشتریان وفادار خود در نظر بگیرید. این هدیه می­تواند یک وسیله کاربردی یا یک کارت تخفیف باشد که باعث ایجاد حس خوبی در آن­ها خواهد شد.

  • کیفیت پایین هدایای تبلیغاتی

اگر سعی دارید تاثیر خوبی بر ذهن مشتریان خود داشته باشید، لازم است از محصولات کاربردی با کیفیت استفاده کنید. تصور کنید شخصی هدیه­ هایی از برند شما گرفته و پس از دو روز استفاده، خراب می­شود، این موضوع می­تواند باعث ایجاد حس منفی در آن فرد شده و اعتبار برند شما را هم خدشه دار نماید. اگر کیفیت هدایای تبلیغاتی بالا باشد، شرکت هم اعتبار بیشتری کسب خواهد کرد.

  • انتخاب فونت نامناسب

زمانی که یک طرح بر روی هدیه چاپ می­کنید، از فونت خاصی برای نوشتن نام برند یا شعار خود استفاده خواهید کرد که ناخوانا بودن آن باعث کاهش بازدهی کمپین تبلیغاتی می­شود. علاوه بر فونت به فاصله بین کلمات هم دقت داشته باشید زیرا فاصله کم می­تواند خواندن نوشته را سخت کند. بهترین راه حل این است که ابتدا چند نمونه چاپ کرده و پس از بررسی دقیق، بهترین طرح را برای چاپ نهایی ارسال کنید.

  • طرح شلوغ

هدایای تبلیغاتی نظیر حوله تبلیغاتی یا پیراهن تبلیغاتی هم وجود دارد که فضای بیشتر برای چاپ طرح در اختیار برندها قرار می­دهد. در این شرایط چاپ یک طرح شلوغ انتخاب خوبی نخواهد بود. بهترین کار این است که طرحی جذاب و در عین حال ساده بر روی هدیه چاپ کرده و نام برند و لوگو را در گوشه­ای از آن قرار دهید.

  • عدم توجه به نیازهای جامعه هدف

هر برندی جامعه هدف مشخصی داشته و سعی می­کند افراد خاصی را تحت تاثیر قرار دهد. به طور مثال یک برند در زمینه چاپ وسایل جوانان فعالیت داشته و تمرکز خود را بر روی رده سنی خاصی می­گذارد، از سمت دیگر محصولات یک شرکت مناسب آقایان بوده و باید هدیه تبلیغاتی را برای آن­ها طراحی کند. پیش از خرید هدایای تبلیغاتی ابتدا جامعه هدف را مشخص کرده و پس از آن به دنبال تهیه هدیه خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *