مزایا و معایب درمان با هایفو

مزایا و معایب درمان باهایفو

اگر به چهره خود در آینه نگاه می‌کنید و به این فکر می‌کنید که کمد پر از کرم معجزه آسای شما نتوانسته جوانی و شادابی پوستتان را بازگرداند، می‌توانید از روش درمان با هایفو استفاده کنید. روش درمانی HIFU یا سونوگرافی متمرکز با شدت بالا یک فناوری موثر است که جایگزین مناسبی برای روش‌های جراحی لیفت صورت و جوانسازی صورت است. جوانسازی صورت با اولتراسونیک (HIFU) روشی است که توسط FDA (سازمان غذا و داروی ایالات متحده) برای درمان چین و چروک صوورت تایید شده است. در این روش از قدرت اولتراسوند برای جوان و سفت کردن ایمن پوست استفاده می‌شود.

آیا سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) واقعاً مؤثر است؟

سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) یک درمان ایمن، موثر و غیر تهاجمی است که برای سفت کردن پوست انجام می‌شود.در حالی که این روش از سطح پوست محافظت می‌کند، در مقایسه با روش‌های دیگر، می‌تواند به مناطق عمیق‌تر پوست نفوذ کرده و از دماهای بسیار بالا برای رسیدن به یک اثر خاص استفاده کند.

هایفو، بر خلاف لیزر که برای جوانسازی صورت استفاده می‌شود، مستقیماً بر روی بافت عمیق تأثیر گذاشته اما به آن آسیب نمی‌رساند. این روش درمانی کلاژن سازی پوست را تحریک و تسریع می‌کند که نتیجه آن پوستی جوان و شاداب است. فرآیند ترمیم و کلاژن سازی تحریک شده توسط گرمای این روش بین 2 تا 6 ماه طول می‌کشد و  افرادی که تحت درمان با سونوگرافی متمرکز با شدت بالا قرار گرفته‌اند، تایید کرده‌اند که این اثر شگفت انگیز حدود 2 سال باقی می‌ماند.

هایفو موثرترین روش غیرتهاجمی برای محافظت از پوست صورت در برابر افتادگی و از دست دادن خاصیت ارتجاعی دور چشم، خطوط خنده، گونه‌ها، گردن و همچنین زیر چانه است. برخلاف روش های جراحی، اولتراسوند (HIFU) هیچ عارضه‌ای مانند آسیب عصبی، از دست دادن احساس، اسکار و موارد مشابه ندارد.

لیزر صورت
جوانسازی صورت با سونوگرافی

جوانسازی صورت با سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) چه مزایایی دارد؟

در مقایسه با روش‌های دیگر، هایفو مزایای زیادی به همراه خواهد داشت که نشان می‌دهد چرا این روش درمانی تا این حد محبوبیت پیدا کرده است.

  • هایفو یک روش بالینی اثبات شده و مورد تایید FDA است.
  • در روش درمانی هایفو هیچ خطری بیمار را تهدید نمی‌کند
  • نیازی به بیهوشی نداشته و بدون درد است.
  • پس از عمل، بیماران می‌توانند مستقیماً به زندگی روزمره خود بازگردند.
  • این روش در یک جلسه انجام می‌شود، اثر آن تا 2 سال باقی می‌ماند.
  • در هایفو با سه کارتریج عمق مختلف (1.5 میلی متر، 3 میلی متر و 4.5 میلی متر) به لایه‌های مختلف پوست نفوذ کرده و بر بخش‌های مختلف صورت اثر می‌گذارد.
  • از آنجایی که این روش درمانی بدون آسیب به پوست عمل می‌کند، جای زخم باقی نماند و تغییر رنگی صورت نمی‌گیرد.

بعد از جلسه درمانی هایفو چه اتفاقی می‌افتند؟

  • تولید الاستین و کلاژن افزایش یافته و پوست احیا می‌شود.
  • چین و چروک‌ها صاف شده و پوست سفت می‌شود.
  • سفت شدن گونه‌ها، خط فک و گردن، لاغری ناحیه چانه و کاهش خطوط ریز روی صورت پس از مدتی قابل مشاهده است.

چه کسی برای درمان اولتراسوند متمرکز با شدت بالا (HIFU) مناسب است؟

افرادی که دچار افتادگی پوست شده و خواهان سفت کردن و ترمیم بافت صورت خود، بدون جراحی هستند، بهترین گزینه برای درمان هایفو به شمار می‌روند. علاوه بر آن افرادی که با بالا رفتن سن خطوط چین و چروک را در بخش‌های مختلف صورت خود مشاهده می‌کنند و دوست دارند پوستی شاداب‌تر داشته باشند، کاندیدای مناسبی برای درمان هایفو هستند.

لیزر صورت
لیزر صورت

اثر سونوگرافی متمرکز با شدت بالا چه زمانی قابل مشاهده است؟

بلافاصله پس از درمان هایفو می‌توان کمی از نتیجه را دید اما نتایج واقعی 2-3 ماه پس از ساخت کلاژن جدید توسط بدن قابل مشاهده خواهد بود. از آنجایی که سونوگرافی متمرکز با شدت بالا از تولید کلاژن توسط بدن پشتیبانی می‌کند، نتایج بهتر ظرف 2 تا 6 ماه خود را نشان می‌دهند.

آیا روش درمانی هایفو معایبی هم دارد؟

معایب هایفو از جمله سوالات متداولی است که توسط متقاضیان این روش درمانی پرسیده می‌شود. از آنجایی که سونوگرافی متمرکز با شدت بالا بدون آسیب به پوست عمل می‌کند، هیچ جای زخم، آکنه و قرمزی بر روی پوست باقی نمی‌ماند. البته ممکن است پس از درمان، قرمزی جزئی پوست برای چند ساعت قابل مشاهده باشد. به طور کلی عوارض جانبی سونوگرافی متمرکز با شدت بالا فقط در چند ساعت اول پس از درمان قابل مشاهده بوده و دوام نمی‌آورند؛ در نتیجه می‌توان آن را از ایمن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست دانست.

کلام آخر

هایفوتراپی یک روش ایمن و جذاب برای رسیدن به ظاهری جذاب و جوان است، در این مقاله مزایا و معایب هایفوتراپی را به‌طور کامل شرح دادیم و عوارض احتمالی این روش جدید را بیان کردیم. با این وجود، توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای انجام هایفوتراپی به پزشک متخصص مراجعه کنید و یا از طریق تماس با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان متخصص مجموعه شیرین دهقانی مشورت بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *