مکمل بدنسازی چی خوبه ؟


مکمل‌های بدنسازی در بین ورزشکاران و مربیان محبوب بوده و افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند تا به اندام مورد نظر خود برسند. مصرف برخی از انواع مکمل بدنسازی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم به عضله سازی و افزایش قدرت عضلات کمک کرده و علاوه بر آن باعث افزایش سرعت بهبود صدمات وارده می‌شود. بدنسازان تنها در صورتی قادر خواهند بود اثرات ناشی از مکمل بدنسازی را مشاهده کنند که همراه آن رژیم غذایی سالم و تمرینات منظم ورزشی را رعایت نمایند.


نحوه انتخاب بهترین مکمل بدنسازی


به طور کلی مکمل‌ بدنسازی به مکملی گفته می‌شود که به ساخت توده عضلانی، افزایش قدرت یا کاهش زمان ریکاوری کمک کند. برای داشتن بهترین انتخاب مکمل باید ملاک‌های مختلفی را در نظر بگیرید زیرا اثربخشی هر مکمل بدنسازی می‌تواند بسته به تعدادی از عوامل، مانند مواد تشکیل دهنده آن و سطح فعالیت فرد، متفاوت باشد. هر ورزشکار باید بر اساس اهداف خود انتخاب کند که کدام مکمل برای او مفید است؛ به عنوان مثال فردی که تمایل دارد انرژی خود را حین تمرینات افزایش دهد، احتمالا مکمل های کافئین دار را انتخاب نماید، در حالی که فردی که صرفاً به دنبال رشد عضلات است باید مکمل پروتئینی را در اولویت قرار دهد.
 

1.jpg


معرفی محبوب‌ترین مکمل‌های بدنسازی


برخی از رایج ترین مکمل های بدنسازی عبارتند از:


پروتئین


پروتئین بلوک ساختمانی بافت عضلانی بوده و بدون آن ساخت عضلات یا بهبود صدمات ناشی از تمرینات سنگین بسیار دشوار است. افراد عادی احتمالا بتوانند پروتئین کافی را از رژیم غذایی خود دریافت کنند اما بیشتر ورزشکاران استفاده از مکمل پروتئین را ترجیح می‌دهند؛ مخصوص با رژیم‌های غذایی ناسالم سال‌های اخیر که گریبان گیر زندگی همه ما شده است.


کراتین


کراتین یک اسید آلی نیتروژنی بوده و از ترکیب سه اسید آمینه ( ال آرژنین، گلیسین و ال متیونین) تشکیل شده است. مکمل کراتین به تامین انرژی بدن، مخصوصا سلول‌های ماهیچه‌ای کمک کرده و بهبود عملکرد ورزشی را به همراه خواهد داشت.

read more:

https://seemorgh.com/product-services/health-offer/468141-%D9%85%DA%A9%D9%85%D9%84-%D8%A8%D8%AF%D9%86%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%86%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A8%D9%87/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *