وظیفه دستگاه سرند چیست؟

وظیفه دستگاه سرند چیست؟

در فرآیند تولید هر ماده‌ای از تجهیزات و دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود که بدون هر کدام از آن‌ها، فرآیند تولید با شکست روبه‌رو خواهد شد. یکی از تجهیزات پرکاربرد در کارخانجات، سرند است که می‌توان آن را شکل پیشرفته الک‌های قدیمی دانست. سرندهای نسل جدید دقت بیشتری در دانه بندی مواد از خود نشان داده و از سمت دیگر با صرف کمترین وقت، محصول نهایی را تحویل می‌دهد.

دستگاه سرند چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

در زمان‌های قدیم برای دانه بندی مواد از الک‌های سیمی استفاده می‌کردند که با اندازه‌های مختلفی روانه بازار می‌شد. زمانی که به چندین اندازه دانه بندی نیاز بود، از دو یا سه الک پشت سر هم استفاده می‌کردند، الک اول مواد درشت‌تر، الک دوم مواد متوسط و الک سوم مواد ریز را نگه می‌داشت و به این ترتیب عملیات دانه بندی صورت می‌گرفت. امروزه این فرآیند به صورت خودکار توسط دستگاه سرند انجام می‌گیرد. هر خط تولید بسته به نیاز خود سرندی با تعداد طبقات مورد نظر را خریداری کرده و با کمک آن به راحتی محصولات را به اندازه‌های مختلف تفکیک می‌کند.

وظیفه دستگاه سرند چیست؟

سرند در کارخانجات مختلفی نظیر کارخانه تولید حبوبات، تولید زیتون، تولید شن و ماسه و … استفاده می‌کنند که در برخی از آن‌ها اهمیت زیادی دارد. به طور مثال اگر از سرند در کارخانه تولید زیتون استفاده شود، برای کارفرما صرفه اقتصادی خواهد داشت. از آنجایی که زیتون‌های بزرگ‌تر، قیمتی بیشتر نسبت به زیتون‌ها دیگر دارند، می‌توان با کمک سرند زیتون‌های درشت را جدا کرده و در دسته بندی جدایی به عنوان زیتون مرغوب روانه بازار کرد.

پرکاربردترین انواع سرند عبارتند از:

  • دستگاه سرند در کارخانه تولید کاغذ: یکی از کاربردهای مهم سرند، استفاده از آن در تولید کاغذ است که از آن‌ها برای جداسازی موم از خمیر کاغذ و چسب کمک می‌گیرند.
  • دستگاه سرند زیتون: همانطور که اشاره شد یکی از مهم‌ترین کاربردهای سرند، استفاده از آن در کارخانه تولید زیتون است که به کارفرما کمک زیادی برای تولید محصولی مرغوب می‌کند.
  • دستگاه سرند حبوبات: کارخانه تولید حبوبات بدون نصب سرند دچار مشکل زیادی خواهد داشت. سرند در خطوط تولید حبوبات، تخمه آفتابگردان و … نقش مهمی ایفا کرده و باعث بالا رفتن کیفیت محصول نهایی می‌شود.
  • دستگاه سرند ماسه: یکی از مهم‌ترین متریال‌هایی که در مصالح ساختمانی و جاده سازی استفاده می‌شود، شن و ماسه است. شن و ماسه در کارخانجات تولیدی با کمک دستگاه‌هایی نظیر سنگ شکن، فیدر، نوار نقاله و … تولید شده و از سرند برای دانه بندی آن استفاده می‌کنند. سرند کمک خواهد کرد تا ذرات سنگ تولید شده از نظر اندازه طبقه بندی شده و سنگ‌های درشت دوباره برای کوچک شدن به خط تولید بازگردانده شوند.
وظیفه دستگاه سرند چیست؟

خرید سرند

دستگاه‌های سرند با ظرفیت و طبقه بندی‌های مختلفی تولید می‌شود. یک کارخانه بزرگ معمولا به سرندی بزرگتر نیاز داشته و خطوط تولید کوچکتر می‌توانند از دستگاهی متناسب با خط تولید خود استفاده کنند. علاوه بر آن برخی از محصولات نیاز به دانه بندی دقیق‌تر داشته و لازم است از سرندی با تعداد طبقات بیشتر استفاده کرد. پیش از خرید سرند حتما این موارد را بررسی کرده و دستگاهی خریداری کنید که منطبق بر نیازهای کارخانه شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *