معرفی اجزا و قطعات سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی 2

یکی از سرمایه‌های ارزشمند هر کشوری، مواد معدنی موجود در آن است که می‌تواند بخش زیادی از نیاز صنایع مختلف را پوشش دهد. برای استفاده از مواد معدنی لازم است ابتدا معادن آن شناسایی شده و پس از انجام محاسبات و بررسی اطلاعات، عملیات استخراج از معدن را زیر نظر مهندسین با تجربه آغاز کنند. استخراج انواع سنگ‌های طبیعی با استفاده از تجهیزات مختلفی صورت می‌گیرد و پس از اتمام کار، مواد استخراج شده برای خردایش به کارخانجات منتقل می‌شوند.

سنگ‌های معدنی در خطوط فرآوری به وسیله دستگاه‌هایی که قادر به خرد کردن مواد با قدرت بالا به روشی هدفمند و موثر هستند، تغییر سایز پیدا می‌کنند. از جمله دستگاه‌های پر کاربرد در خطوط فرآوری می‌توان به سنگ شکن فکی، سنگ شکن کوبیت، سنگ شکن مخروطی، ماسه ساز، نوار نقاله، فیدر، ماسه شور و … اشاره کرد که هر دستگاه کاربرد خاص خود را دارد. یکی از این دستگاه‌ها قطعات سنگ شکن فکی است که در تمامی کارخانجات می‌توان آن را در ابتدای خط تولید مشاهده کرد. سنگ شکن فکی برای کوچک کردن اندازه سنگ‌های بسیار سخت استفاده شده و عمدتاً به عنوان سنگ شکن اولیه نصب می‌شود.

عملکرد سنگ شکن فکی

همانطور که اشاره شد در معدن از سنگ شکن فکی برای تبدیل سنگ‌های بزرگ به قطعات کوچکتر سنگ مانند شن استفاده می‌شود. سنگ شکن فکی معمولاً اولین بخش از یک سیستم متشکل از چندین دستگاه سنگ شکن است که مواد را به شکل و اندازه دلخواه تجزیه می‌کند. سنگ شکن فکی برای کوچک کردن اندازه سنگ‌ها از نیروی فشار کمک می‌گیرد. خرد شدن مواد در شکاف مخروطی شکل بین فک ثابت و فک متحرک صورت گرفته و این روند تا زمانی ادامه می‌یابد که مواد از شکاف خرد کن کوچکتر شود. سنگ شکن‌های فکی علاوه بر سنگ می‌تواند اندازه زباله‌ها را کاهش دهد و بارگیری و حمل و نقل آن‌ها را آسان تر کند. با کمک سنگ شکن فکی بارگیری، حمل و نقل و تخلیه مواد خرد شده به طور قابل توجهی آسان‌تر خواهد شد.

مورد مهمی که باید هنگام خرید انواع سنگ شکن‌های فکی به خاطر بسپارید شامل اندازه محفظه سنگ شکن است. در سنگ شکن‌های فکی، هرچه محفظه سنگ شکن بزرگ‌تر باشد، قدرت خردایشی که توسط سنگ شکن فکی اعمال می‌شود، بیشتر خواهد بود. از آنجایی که بدنه و قطعات سنگ شکن فکی اغلب از جنس بسیار مرغوبی ساخته می‌شوند، مقاومت بالایی در برابر عوامل بیرونی خواهند داشت.

قطعات سنگ شکن فکی

قطعات سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی مانند هر دستگاه دیگری از اجزای مختلفی تشکیل شده که مهم‌ترین قطعات بکار رفته در آن عبارتند از:

  • فک ثابت: همانطور که ذکر شد سنگ شکن فکی دارای یک فک ثابت و فک متحرک است. فک ثابت در جای خود ایستاده و فشاره وارده از سمت فک متحرک را تحمل می‌کند تا مواد تحت فشار این دو اندازه‌ای کوچک‌تر پیدا کنند.
  • فک متحرک: این فک که به نام فک چرخشی هم شناخته می‌شود، مواد ورودی را با نیروی فشار و با هدایت به سمت فک ثابت کوچک‌ می‌کند.
  • الکتروموتور
  • فک بند
  • درپوش‌ها
  • یاتاقان
  • بلبرینگ
  • شفت

از آنجایی که سنگ شکن فکی در برخورد دائم با سنگ‌های سخت است، پس از مدتی استفاده برخی از قطعات آن دچار سایش خواهند شد. این سایش سبب پایین‌ آمدن عملکرد سنگ شکن فکی شده و می‌تواند خط تولید شما را دچار مشکل کند. برای اینکه سنگ شکن به حالت اولیه و پر بازده خود باز گردد، باید قطعات آن را به طور مرتب بررسی کرده و در صورت نیاز قطعات خراب با قطعه جدید جایگزین کنید. تعویض به موقع قطعات سنگ شکن فکی از بروز هزینه‌های بالا در اینده جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود طول عمر دستگاه شما افزایش پیدا کند. توگل سنگ شکن فکی دستگاهی است کارکرد آن سبک ترین و راحت ترین ماشین های خردکردن و ریز کردن سنگ های معدنی را برعهده دارد.

چنانچه برای خرید دستگاه سنگ شکن فکی و قطعات آن نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان ما در مجموعه بازرگانی نوین سنگ شکن ارتباط برقرار نمایید، پاسخگوی نیاز شما خواهند بود. تمامی قطعات موجود در سایت با بهترین قیمت و کیفیت خدمت شما ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *