ماسه ساز دو طرفه چیست و چه کاربردی دارد؟

ماسه ساز دوطرفه

برای تبدیل سنگ‌های استخراج شده از دل معادن به قطعات کوچک‌تر، از سنگ شکن‌ها کمک می‌گیرند که این دستگاه‌ها در انواع مختلفی یافت شده و هر کدام ظرفیت مختص به خود را دارند. ماسه ساز دو طرفه یکی از سنگ‌شکن‌های کاربردی در مرحله ثانویه خط فرآوری شن و ماسه است که قطعات ورودی از سنگ شکن فکی را به تکه‌های کوچک‌تری تبدیل می‌کند. عمکلرد و ظاهر ماسه ساز دو طرفه مانند کوبیت است با این تفاوت که در این ماسه ساز به جای یک سندان، از دو سندان استفاده شده که همین موضوع سبب افزایش ظرفیت دستگاه می‌گردد. در داخل ماسه ساز دو طرفه دو سندان در دو طرف دستگاه قرار گرفته‌اند که باعث برخورد بیشتر سنگ‌ها شده و نتیجه آن تولید خروجی یکدست در مدت زمان کوتاه است.

از ماسه ساز دو طرفه برای خرد کردن مواد معدنی نرم مانند شن و ماسه، گچ، آهک در کارخانه آسفالت و صنعت راه‌سازی استفاده می‌کنند و سنگ خروجی آن ابعادی بین 0 تا 6 میلی‌متر دارد. ماسه سازهای دو طرفه در تعداد چکش، متریال بدنه و ریخته گری قطعات داخلی با یکدیگر تفاوت داشته و  هر خط تولید بسته به نیاز خود یکی از انواع آن را تهیه می‌کند.

بر روی ماسه ساز دو طرفه روتوری نصب شده است که این روتور مجهز به چند چکش است. سنگ‌ها پس از ورود به داخل ماسه ساز دوطرفه با این روتور برخورد کرده و به سمت دو سندان پرت می‌شوند. سنگ‌ها با ضربه وارده از سمت چکش‌های روتور و بغل بند‌های داخل سندان به قطعات کوچکی تبدیل خواهند شد. این عمل تا زمان رسیدن سنگ به اندازه تنظیم شده ادامه پیدا می‌کند. از جمله مهم‌ترین قطعات ماسه ساز دو طرفه می‌توان به بغل بند، چکش، جا سندانی، روتور، شافت، بلبرینگ و الکتروموتور اشاره کرد. برخی از این قطعات به دلیل قرار گرفتن در برابر ضربه‌های سنگ، فرسوده می‌شوند و هر چند وقت یکبار، جهت بالا رفتن بازدهی دستگاه لازم است این قطعات را تعویض کنید.به راحتی می توانید این تجهیزات را در بازرگانی نوین ماسه ساز بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *