روش های تبلیغ با هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی

در دنیای امروزه بازار رقابتی سبب شده که کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ برای مطرح شدن در میان مشتریان، از روش‌های تبلیغاتی مختلفی استفاده کنند. این روش تبلیغاتی می‌تواند پرداخت هزینه برای یک تبلیغات تلویزیونی باشد یا تبلیغ در فضای مجازی؛ هر روشی تبلیغاتی مزایا و نکات منفی مختص به خود را دارد و بازدهی آن‌ها هم متفاوت خواهد بود. یکی از این روش‌های تبلیغاتی، هدیه دادن یک وسیله پر کاربرد روزمره به مشتریان بوده که بر روی آن لوگو و نام برند شما حک شده است. آن فرد هر زمان که هدیه شما را ببینید، به یاد شرکت افتاده و ممکن است با گذشت زمان تبدیل به یکی از مشتریان وفادار خدمات یا محصولات شما شود. از سمت دیگر هدیه دادن یک وسیله با نام برند یا لوگوی شرکت شما، سبب می‌شود افراد جدیدی با آن برند آشنایی پیدا کرده و در صورت نیاز از خدمات شما کمک بگیرند.

هدیه دادن به افراد، باعث ایجاد حس خوشحالی در وجودشان شده و طبیعی است که به راحتی شما را فراموش نکنند؛ اما باز هم باید نکاتی را به هنگام انتخاب هدیه تبلیغاتی مد نظر قرار دهید. هدیه تبلیغاتی باید مناسب با سن و نیاز جامعه هدف شما انتخاب شود؛ به طور مثال هدیه دادن یک ست ابزار آلات تبلیغاتی شاید برای بانوان جذاب نباشد. ابتدا باید جامعه هدف و بودجه شرکت را برای تبلیغات مشخص کرده و سپس در بین کالاهای متنوع بازار یک هدیه مناسب خریداری کنید.

انواع روش های تبلیغ با هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی می‌توانند هر وسیله‌ای باشند، از خودکار تبلیغاتی تا خودنویس‌های خاصی که در بازار یافت می‌شوند؛ اما پس از سفارش هدیه تبلیغاتی، زمان و محل هدیه دادن آن هم از اهمیت زیادی برخوردار است. می‌توانید آن هدیه را در مناسبت‌های سالانه هدیه داده یا از آن برای معرفی برند در همایش‌ها و نمایشگاه‌ها استفاده کنید.

خودکار تبلیغاتی برند

استفاده از هدیه تبلیغاتی به عنوان نمونه تستی یک محصول

شاید تا به امروز با این سبک تبلیغات برخورد کرده‌اید، بدون آنکه شما یک محصول را خریداری کنید یک نمونه کوچک از آن را هدیه می‌دهند تا بتوانید با کمک آن کیفیت محصول را محک بزنید. پس از اینکه شما از هدیه تبلیغاتی کوچک خود استفاده کنید، در صورت بالا بودن کیفیت محصول اقدام به خرید آن محصول خواهید شد. این هدیه تبلیغاتی، بازدهی قابل توجهی برای شما به ارمغان خواهد آورد و با صرف هزینه بسیار کم برای تهیه نمونه‌های تستی، موفق می‌شوید فروش خود را بهبود بخشید.

استفاده از هدیه تبلیغاتی در فصول خاص

همانطور که اشاره شد هدایای تبلیغاتی می‌توانند هر چیزی باشند اما برخی هدایا مختص به فصل خاصی هستند و به نوعی هدیه‌ای خلاقانه محسوب می‌شوند. به طور مثال هدیه دادن آفتابگیر در فصل تابستان، انتخابی هوشمندانه است زیرا افراد مختلفی به آن نیاز داشته و در صورت داشتن طرح و رنگ زیبا هر روز از آن استفاده می‌کنند. بر روی آفتابگیر برند شما حک شده و هر شخصی که به آفتاب‌گیر نگاه کند، ناخوادگاه نام برند شما را هم خواهد دید.

استفاده از هدیه تبلیغاتی برای جامعه هدف مشخص

انتخاب یک هدیه تبلیغاتی در بازدهی بالای آن، تاثیر زیادی دارد. هدیه تبلیغاتی هر قشر متفاوت با بقیه است و انتخاب صحیح به رشد فروش شما کمک می‌کند. اگر جامعه هدف شما خانم‌ها هستند، می‌توانید از رنگ‌های شاد مانند بنفش یا صورتی استفاده کنید تا توجه بانوان را به سمت خدمات خود جلب کنید.

قدردانی از کارمندان شرکت و مدیران شرکت‌های دیگر

هدیه تبلیغاتی یک ابزار عالی برای نشان دادن حس قدردانی نسبت به کارمندان و همکاران شما است. می‌توانید یک هدیه زیبا مانند کیف پول یا ست رومیزی تهیه کرده و همراه با یک متن دست‌نویس به همکاران خود هدیه دهید. هر شخصی که ست رومیزی را بر روی میز اتاقی مشاهده کند، با محصولات برند شما آشنا می‌شود و شما در عین تشکر از همکاران، به شناخته‌تر شدن برند خود هم کمک بزرگی کرده‌اید.

استفاده از هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه‌ها

عرضه هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه‌ها و همایش‌های بزرگ، کمک زیادی به رشد شما خواهد کرد. شما قادر خواهید بود با هدیه دادن یک فولدر تبلیغاتی در نمایشگاه، افراد جدیدی را با شرکت خود آشنا سازید و در صورت نیاز به صورت حضوری خدمات خود را برای شرکت کنندگان در آن نمایشگاه یا همایش توضیح دهید.

هدیه دادن در مناسبت‌های خاص سالانه

روز پزشک است و قصد دارید از مشتریان پزشک خود تشکر کنید؟ هدیه تبلیغاتی بهترین راه خواهد بود. می‌توانید به لیست مشتریان خود مراجعه کرده و برای پزشکان آن لیست یک هدیه تبلیغاتی ارسال کنید. این کار باعث می‌شود آن افراد حس قدردانی نسبت به شما پیدا کرده و تبدیل به مشتریان وفادار برند شما شوند. هدایای تبلیغاتی بسته به مناسبت های خاص سالانه می‌توانند متفاوت باشند و تنها باید کمی خلاقیت برای انتخاب و روز توزیع آن به خرج دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *