راهنمای جامع خرید مکمل بدنسازی

راهنمای خرید مکمل بدنسازی

برای انتخاب مکمل بدنسازی باید جوانب زیادی را در نظر بگیرید تا بتوانید با کمک آن‌ها به اندام ایده‌آل خود دست پیدا کنید. این مکمل‌ها باید نیاز بدن به مقدار لازم پروتئین، ویتامین و مواد معدنی را پوشش داده و تاثیر مثبتی در عضله سازی هم داشته باشند. البته همه مکمل‌های موجود در بازار یکسان نبوده و هر کدام ترکیبات متفاوتی دارند. انتخاب مکمل غذایی مناسب، موضوع بسیار مهمی است که در این مقاله قصد داریم به راهنمای انتخاب مکمل مناسب بپردازیم.

راهنمای انتخاب یک مکمل بدنسازی خوب مناسب

برای انتخاب مکمل مناسب به طور کلی باید سه مرحله را در نظر بگیرید:

اهداف ورزشی خود را تعیین کنید.
در مرحله اول باید بدانید که هدف‌تان از ورزش و مصرف مکمل چیست. آیا به دنبال افزایش عضلات بدون چربی خود هستید؟ آیا برای بالا بردن سطح انرژی خود به مکمل نیاز دارید؟ باید بدانید که در دنیای مکمل‌ها محصولات متنوعی وجود دارد. شما فقط باید آن‌هایی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای تغذیه و ورزشی شما مطابقت دارند. کاهش چربی، بهبود هیدراتاسیون، افزایش توده عضلانی یا کمک به ریکاوری پس از انجام هر ورزشی از جمله اهدافی است که می‌توانید هنگام خرید مکمل در نظر بگیرید.
مکمل‌هایی که باید مصرف شوند به نیاز ما بستگی دارد و انتخاب نامناسب می‌تواند منجر به کسب نتیجه نامطلوب شود. البته برخی از مکمل‌ها و ویتامین‌ها نیز وجود دارند که عمومی در نظر گرفته می‌شوند. این مکمل‌ها شامل قرص‌های مولتی ویتامین، پودرهای پروتئینی و حتی کراتین هستند. بقیه محصولات به نیازهای خاص هر فرد بستگی دارند.

کمبودهای تغذیه‌ای خود را شناسایی کنید.
وقتی مشخص شد به چه چیزی می‌خواهید برسید، وقت آن است که تجزیه و تحلیل کنید کدام ماده مغذی در رژیم غذایی روزانه شما وجود ندارد. در حقیقت پیروی از یک رژیم غذایی سالم همیشه کار ساده‌ای نیست و گاهی اوقات کمبودهایی در برنامه روزانه وجود دارد که برای برطرف کردن این کمبودهای غذایی، می‌توانید مکمل‌های مختلف موجود در بازار را خریداری نمایید که متناسب با نیازهای بدن شما باشد.

برندها و ترکیب محصولات آن‌ها را به خوبی مطالعه کنید.
پس از انجام دو مرحله قبل، باید بهترین مکمل را انتخاب کنید. بازار مکمل بدنسازی واقعاً گسترده بوده و مکمل ماده غذایی است که وارد بدن شده و اثرات خاصی ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل حتما باید برند تولید مکمل را در نظر بگیرید زیرا کیفیت محصولات همیشه یکسان نیست. برندهای بسیاری وجود دارند که در زمینه تولید مکمل فعالیت داشته و محصولات متنوعی را روانه بازار می‌کنند. انتخاب بین این برندها مشکل بوده و ممکن است شما را سردرگم کند. برای تحقیق در مورد برند معتبر، می‌توانید از نظرات سایر مصرف کنندگان این مکمل‌ها استفاده کنید. علاوه بر آن باید ترکیبات و عدم وجود مواد مضر را بررسی کنید تا از کیفیت مکمل مطمئن شوید.

راهنمای خرید مکمل بدنسازی

نکات مهم در خرید مکمل بدنسازی

مراقب ترکیب مکمل‌ها باشید.

فراموش نکنید که راز داشتن عضلاتی بدون چربی، مصرف همزمان چندین مکمل با یکدیگر نیست. مکمل‌هایی وجود دارند که با یکدیگر سازگار نیستند، به عنوان مثال ترکیب کراتین با کافئین توصیه نمی‌شود. برخی از ترکیبات می‌تواند ورزشکار را به وضعیت تجمع پروتئین اضافی سوق دهد. دوز اضافی پروتئین نباید بیش از سه گرم در روز باشد و انجام این کار می‌تواند باعث چاقی و در صورت مصرف بیش از حد آن، حتی بیماری شود. همانطور که اشاره شد برای انتخاب یک مکمل غذایی، باید در مورد نیازهای بدن خود آگاهی داشته باشید و مطمئن شوید که مصرف همزمان دو مکمل مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.

مطمئن شوید که لیست کامل ترکیبات و تاییدیه بر روی مکمل وجود دارد.

اگر مکمل شما از کشورهای دیگر وارد شده است، بهتر است تاییدیه‌های روی محصول را بررسی کنید. در امریکا تمام برندهای وارداتی موظف به قرار دادن توضیحات و مقادیر دقیق هر یک از مواد هستند. به طور مشابه، شرکت‌های اروپایی مستلزم انتشار دقیق محتویات هر محصول غذایی هستند، از آنجایی که خواندن این اطلاعات هنگام تصمیم گیری برای خرید ما حیاتی است حتما باید بر روی مکمل چاپ. شده باشند. بررسی مؤسساتی که کیفیت مکمل را تأیید می‌کنند نیز بسیار مفید است. شما برای این امر می‌توانید به وب سایت‌های مختلف مراجعه کرده و با مشاورین آن‌ها صحبت کنید تا خیالتان بابت کیفیت مکمل راحت شود.

اصل بودن مکمل را بررسی کنید.

مطمئن شوید که مکمل خریداری شده اصل است. متاسفانه نمونه‌های فیک مکمل‌ها هم در بازار پیدا می‌شوند که نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد، به همین دلیل بهتر است همیشه خرید خود را از سایت‌های معتبری نظیر داروخانه آنلاین داروبیار انجام دهید.

سخن پایانی

انتخاب یک مکمل بدنسازی مناسب، نیاز به دقت زیادی دارد و باید وقت کافی صرف پیدا کردن اطلاعات دقیق کنید تا به نتیجه مورد نظر خود نزدیک‌تر شوید. در حال حاضر می‌دانید که چگونه یک مکمل ورزشی مناسب برای بدن خود انتخاب کنید، تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که آن را عملی کرده و برای رسیدن به موفقیت ورزشی مورد نظر خود تلاش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *