انواع شیلنگ‌های سیلیکونی و ویژگی‌ها و کاربردهای آنها

به دلیل ویژگی‌های متعدد، شیلنگ‌های سیلیکونی در صنایع مختلف بسیار پرکاربرد هستند. این شیلنگ‌ها در تجهیزات پزشکی، انتقال سیالات، صنایع غذایی، بهداشتی و آزمایشگاهی، صنایع خودرو، ماشین آلات و کوره‌های صنعتی، دامداری و کشاورزی، و همچنین در محیط‌های دشوار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی‌های شیلنگ‌ سیلیکونی شامل مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، خوردگی، پارگی و ضربه، مقاومت در برابر دمای پایین و بالا، مقاومت در برابر اشعه مادون قرمز، اشعه ماورا بنفش، UV و شرایط آب و هوایی، قابلیت ضد اشتعال بودن، مقاومت خوب در برابر اکسیداسیون، انعطاف پذیری بالا و عدم تغییر شکل به مرور زمان و شفافیت بسیار زیاد، مقاومت در برابر فشار بخار کم تا ۳ اتمسفر، مقاومت بالا نسبت به فشار، و عدم جذب مایعات و جذب آلودگی، و کاملا بهداشتی هستند.

انواع شیلنگ‌های سیلیکونی شامل شیلنگ نسوز، شیلنگ سیلیکونی بهداشتی، شیلنگ پزشکی، شیلنگ دارویی، شیلنگ سیلیکونی رنگی، شیلنگ فودگرید، شیلنگ صنعتی و شیلنگ سیلیکونی نسوز هستند.

شیلنگ سیلیکونی ابزار مناسب جهت انتقال و جابجایی سریع مایعات مختلف مانند آب، نفت، گاز، بنزین و سایر محلول‌ها و مایعات است.

انواع شیلنگ‌های سیلیکونی


انواع شیلنگ‌های سیلیکونی عبارتند از:


● شیلنگ نسوز
● شیلنگ سیلیکونی رنگی
● شیلنگ پزشکی
● شیلنگ دارویی
● شیلنگ فودگرید
● شیلنگ صنعتی
● شیلنگ سیلیکونی نسوز
● لوله سیلیکونی فشار قوی برای صنعت خودروسازی

شیلنگ سیلیکونی نسوز


شیلنگ سیلیکونی، یک ابزار مفید برای انتقال مایعاتی مانند آب، نفت، گاز، بنزین و سایر محلول ها و مایعات است. این شیلنگ از جمله بهترین نوع این شیلنگ ها محسوب می‌شود و دارای انواع بسیار متعددی است. هر نوع شیلنگ سیلیکونی ویژگی ها و مشخصات خاص خود را دارد که در ادامه به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.
شیلنگ سیلیکونی نسوز، یکی از بهترین مدل های این نوع شیلنگ است که فروش بسیار خوبی دارد. این شیلنگ در صنایع غذایی و دارویی استفاده می‌شود و برای کار در محیط های با حرارت بالا تولید شده است.
با وجود انعطاف پذیری بسیار خوب، مقاومت حرارتی بالا و عدم داشتن مواد سمی، شیلنگ سیلیکونی نسوز در صنایع غذایی، پتروشیمی، آزمایشگاهی و ماشین آلات و کوره های صنعتی به کار می‌رود.

شیلنگ‌ سیلیکونی
شیلنگ‌ سیلیکونی

لوله سیلیکونی فشار قوی برای صنعت خودروسازی


این شیلنگ‌های با فشار قوی، راه حلی بسیار مقرون به صرفه برای افزایش سرعت جریان و کاهش زمان پردازش فرآیندهای شما محسوب می‌شوند. قابلیت تقویت شده این شیلنگ‌ها، محدودیت پمپاژ تا ۳۰ اسب بخار فشار را اعمال کرده و فرآیند کنترل مایعات را بهبود می‌بخشند. این لوله‌ها با استفاده از اتوکلاو یا اشعه گاما، استریل می‌شوند.

شیلنگ‌های فشار قوی، در ربات‌های صنعتی، ربات‌های جوشکاری، ماشین‌آلات و … کاربرد زیادی دارند و برای حمل گازها، جامدات و مایعات مناسب هستند.

شیلنگ سیلیکونی برای کاربرد های دارویی


“شیلنگ های سیلیکونی گرید دارویی”، یکی از تجهیزات حیاتی در صنایع غذایی و دارویی است که برای انتقال مواد غذایی و دارویی به کار می رود. این شیلنگ ها با بهترین و بالاترین کیفیت مواد تولید می شوند و برخی از آن ها شفاف هستند تا مایع در حال انتقال در آن قابل مشاهده باشد. در تولید دارو، استفاده از تجهیزات بهداشتی و مقاوم در برابر شرایط سخت بسیار حائز اهمیت است و شیلنگ های سیلیکونی برای کاربرد های دارویی به عنوان یکی از این تجهیزات، همواره با توجه به نوع کاربرد، با بهترین مواد تولید می شوند.

شیلنگ سیلیکونی در صنعت غذایی


شیلنگ سیلیکونی فودگرید، یک نوع شیلنگ است که برای انتقال مایعات غذایی استفاده می‌شود. این شیلنگ قابلیت انعطاف پذیری و مقاومت حرارتی بالایی را داراست و همچنین شفاف بوده و امکان مشاهده مواد در حال جریان در داخل آن را فراهم می‌کند. این شیلنگ بدون بو و مزه است و مواد غذایی را خراب نمی‌کند. همچنین، مقاومت آن در برابر طیف گسترده‌ای از دما بسیار بالاست. این شیلنگ در صنایع غذایی، پزشکی، بهداشتی و آزمایشگاهی کاربرد دارد.

شیلنگ سیلیکونی صنعتی


شیلنگ سیلیکون صنعتی یکی از محصولاتی است که در صنعت تولید استفاده می شود. این محصول با استفاده از جنس سیلیکونی تولید می شود و از ورق سیلیکون و سایر مواد ساخته می شود. سیلیکون به دلیل قابلیت دستکاری و طراحی آسان، پایداری در برابر دمای بالا و مقاومت در برابر خوردگی، به عنوان یکی از مهمترین مواد در صنعت استفاده می شود. این محصول همچنین برای عایق کاری، چسبندگی و محافظت از محصولات دیگر نیز استفاده می شود. در صورت نیاز به چسبندگی محصول به محصول دیگر، سیلیکون می تواند کمک کند. از سوی دیگر، در کاربردهایی که لایه چسب و پوشش که باید جدا از یکدیگر باقی بمانند، سیلیکون مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل ویژگی های منحصر به فرد سیلیکون، این محصول در صنعت به طور گسترده ای استفاده می شود. برخی از کاربردهای سیلیکون عبارتند از استفاده در صنعت رایانه ها، الکترونیک، خودرو، محصولات بهداشت و درمان، ساخت و ساز، معماری و محصولات خانگی.

شیلنگ سیلیکونی پزشکی


شیلنگ سیلیکونی پزشکی با ویژگی‌هایی همچون شفافیت بالا، سطح بهداشت بالا، حفاظت از محیط زیست و راندمان بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیلنگ فاقد مزه است و در دما و فشار بالا قابل ضدعفونی است. همچنین، شیلنگ پزشکی دارای اینرسی فیزیولوژیکی خوبی است و بافت‌های بدن انسان را آسیب نمی‌زند و واکنش‌های جسم خارجی را ایجاد نمی‌کند.

شیلنگ سیلیکونی پزشکی در برابر برش و پارگی مقاوم و انعطاف پذیر است. همچنین، مقاومت آن در برابر درجه حرارت بالا و پایین نیز بسیار خوب است و در دمای بالا تغییر شکل نمی‌دهد و مواد مضر را تجزیه نمی‌کند.

این نوع شیلنگ در سوندهای داخل وریدی و لوله گذاری های مختلف در عمل های جراحی مانند قلب، سینه، مغز، اورولوژی، زنان و اطفال استفاده می‌شود. همچنین، در کاتترهای مختلف برای تشخیص و درمان مداخله ای، مانند کاتترهای کرونر، کاتترهای شناور، لوله های گسترش عروق کرونر، کاتترهای بالونی، کاتترهای اندازه گیری فشار و دما، کاتترهای آنژیوگرافی و غیره نیز از این شیلنگ استفاده می‌شود.
شیلنگ های سیلیکونی گرید دارویی از بهترین و درجه یک ترین مواد تولید می‌شوند. در تولید آن ها هیچگونه ماده شیمیایی خطرناکی استفاده نمی‌شود. به همین دلیل، این شیلنگ‌ها از مهمترین تولیدات صنایع غذایی و دارویی هستند و به راحتی و بدون هیچ نگرانی می‌توان از آن‌ها برای انتقال مواد غذایی و دارویی بهره برد.

شیلنگ های سیلیکونی رنگی


شیلنگ های سیلیکونی رنگی، با کاربردهای متعددی در صنایع پزشکی، آزمایشگاهی و غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات از سیلیکون صد در صد خالص تولید شده و برای انتقال سیالات و وکیوم استفاده می شوند. علاوه بر این، برای کاربرد در صنایع بهداشتی و غذایی، این شیلنگ ها باید بدون بو و مزه باشند و غیر سمی باشند. در برخی صنایع، استفاده از شیلنگ های سیلیکونی رنگی الزامی است و خوشبختانه این شیلنگ ها در رنگ های مختلف تولید می شوند.

شیلنگ‌ سیلیکونی
شیلنگ‌ سیلیکونی

خلاصه‌ای از کاربردهای شیلنگ سیلیکونی

همانطور که در بالا اشاره شد شیلنگ‌های سیلیکونی از انواع و کاربردهای متعددی بهره‌مند هستند اما به طور کلی می‌توان گفت که شیلنگ‌های سیلیکونی دارای کاربردهای زیر هستند.

صنعت پزشکی: شیلنگ سیلیکونی در تجهیزات پزشکی مانند دستگاه های تنفس مصنوعی، دستگاه های دیالیز و تجهیزات جراحی استفاده می شود.
● صنعت غذایی: شیلنگ سیلیکونی در تجهیزات فرآوری مواد غذایی مانند دستگاه های بسته بندی، دستگاه های مخلوط کن و دستگاه های شیردوشی استفاده می شود.
● صنعت خودروسازی: شیلنگ سیلیکونی در سیستم های انتقال سوخت، سیستم های خنک کننده و سیستم های ترمز خودرو استفاده می شود.
صنعت الکترونیک: شیلنگ سیلیکونی در تجهیزات الکترونیکی مانند دستگاه های اندازه گیری، دستگاه های آزمایشگاهی و دستگاه های تصویربرداری پزشکی استفاده می شود.
صنعت ساختمانی: شیلنگ سیلیکونی در سیستم های لوله کشی آب و فاضلاب، سیستم های گرمایش و سرمایش و سیستم های آتش نشانی استفاده می شود.

نتیجه گیری
با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد شیلنگ‌های سیلیکونی و کاربردهای گسترده آن‌ها در صنایع مختلف، این ابزار مفید برای انتقال مایعات و جابجایی سریع آن‌ها است. انواع شیلنگ‌های سیلیکونی شامل شیلنگ نسوز، پزشکی، دارویی، فودگرید و صنعتی هستند. با توجه به قابلیت‌های آن‌ها، شیلنگ‌های سیلیکونی می‌توانند در بسیاری از صنایع مفید باشند.

گرچه جهت خرید انواع شیلینگ شیلیکونی نیاز به مشاوره داشتید میتوانید با کارشناسان مجموعه الماس تیام در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *