سنگ شکن هیدروکن

سنگ شکن هیدروکن

سنگ شکن هیدروکن یکی از تجهیزات کاربردی در خطوط فرآوری سنگ‌های معدنی و راهسازی است که برای کوچک کردن سنگ‌های سخت و نیمه سخت از آن بهره می‌‌برند. این سنگ شکن به عنوان یک سنگ شکن ثانویه به کار رفته و اغلب به آن ماسه ساز مخروطی هم می‌گویند. اندازه سنگ خروجی از این دستگاه را می‌توان بسته به نظر کارفرما تغییر داد تا محصول نهایی متناسب با نیاز کارخانه باشد.

تنظیم اندازه سنگ خروجی در سنگ شکن هیدروکن توسط جک بالا برنده صورت گرفته که این کار را با تغییر اندازه بین منتل و کانکیو انجام می‌دهد. علاوه بر اندازه سنگ‌های خروجی، سرعت چرخه را نیز می‌توان با کمک اکسنتریک تنظیم کرد. یکی از ویژگی‌های جذاب این سنگ شکن این است که با تغییر دو قطعه اصلی، کانکیو و منتل می‌توانید یک ریز شکن، درشت شکن یا متوسط شکن داشته باشید.

سه سیستم روغن کاری و خنک کاری هیدروکن برای سنگ شکن در نظر گرفته شده که خرابی‌های آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. در داخل سنگ شکن هیدروکن یک رادیو روغنی قرار گرفته است که آن را برای استفاده در مناطق خشک بی نظیر می‌سازد زیرا عملیات خنک سازی هم به طور خودکار در دستگاه انجام گرفته و همین عوامل سبب می‌‌شود دستگاه سریعا نیاز به تعمیر پیدا نکند.

سنگ شکن هیدروکن

ویژگی‌های سنگ شکن هیدروکن چیست؟

  • این سنگ شکن عمدتا به عنوان سنگ شکن ثانویه به کار گرفته می‌شود اما بسته به سنگ ورودی، گاهی اوقات در اولین مرحله خط تولید قرار می‌گیرد.
  • دهانه ورودی سنگ شکن هیدروکن را می‌توان با کمک هیدروست تغییر داد.
  • از آنجایی که سیستم روغن کاری قوی دارد، می‌توان در انواع شرایط آب و هوایی از آن استفاده کرد.
  • وزن مناسب سنگ شکن هیدروکن حمل و نقل آن را به نسبت دستگاه‌های دیگر راحت‌تر می‌کند.
  • معمولا برای تعمیر و نگهداری از آن نیاز به پرداخت هزینه زیادی نیست.
  • جنس قطعات آن به شکلی است که مقاومت بالایی در برابر عوامل بیرونی از خود نشان می‌دهند.
  • با توجه به ظرفیت بالای این سنگ شکن، می‌توان از آن برای تولید انبود کمک گرفت.

نحوه کار هیدروکن

سنگ شکن هیدروکن با توجه به ویژگی‌های خاص خود می‌تواند نقش پر رنگی در کارخانجات تولید شن و ماسه ایفا کند. در کنار ظرفیت بالا، قدرت خرد کردن انواع سنگ‌ها را دارد که همین ویژگی آن را تبدیل به یکی از بهترین سنگ شکن ها می‌کند. عملیات خردایش در سنگ شکن هیدروکن توسط دو قطعه اصلی انجام می‌گیرد: منتل و کانکیو.

ابتدا سنگ‌های ورودی وارد دستگاه سنگ شکن شده و بین دو قطعه کانکیو و منتقل قرار می‌گیرند. با بسته شدن فاصله بین این دو عملیات خردایش سنگ‌های معدنی آغاز می‌شود. در واقع فشار وارد شده از سمت این دو قطعه باعث اعمال فشار زیادی به سنگ‌ها می‌شود که نتیجه آن کوچک‌تر شدن اندازه آن‌هاست. همانطور که ذکر شد فاصله بین این دو را می‌توان به شکلی تنظیم کرد که سنگ خروجی به اندازه مورد نیاز در کارخانه نزدیک باشد.

جمع بندی

به طور کلی در صورت استفاده از سنگ شکن هیدروکن می‌توانید محصول بیشتری را تولید کرده و اندازه آن‌ها را به صورت دلخواه تعیین کنید. نگهداری از این دستگاه آسان بوده و در برابر عوامل بیرونی مقاومت زیادی دارد که همین موضوع باعث طول عمر بالای آن می‌شود. از آنجایی که هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارد، در هزینه‌های نهایی پروژه یا خط تولید شما هم صرفه جویی خواهد شد. البته در برخی شرایط لازم است قطعات داخلی سنگ شکن را تعویض کنید. از آنجایی که قطعات هیدروکن در برخورد مستقیم با سنگ‌های سخت هستند، هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض پیدا می‌کنند که برای این مورد هم مشکلی نخواهید داشت زیرا قطعات سنگ شکن هیدروکن در بازار به راحتی پیدا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *