معرفی ظرفیت های ماشین لباسشویی

ظرفیت های متشین لباسشویی، میز، لباس و شوینده لباسشویی

هنگام انتخاب یک ماشین لباسشویی جدید برای خانه، جنبه های متعددی وجود دارد که باید برای انتخاب مدلی که مناسب شماست، در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین موارد ظرفیت بار ماشین لباسشویی است، زیرا اندازه لباس‌هایی که هر بار می‌توانید بشویید، به این اندازه‌ بستگی دارد.

ظرفیت بار ماشین لباسشویی چقدر است؟

امروزه ماشین‌های لباسشویی ظرفیت بیشتری نسبت به مدل‌های قدیمی داشته و اجازه می‌دهند تعداد بیشتری از لباس‌ها در هر چرخه شسته شوند (تا 12 کیلوگرم)، بدون اینکه کیفیت شستشو کاهش یابد. نتایج شست‌وشوها روز به روز بهبود یافته و با فناوری‌های جدیدی که امروز ما را فراگرفته است، انتظار می‌رود در اینده رشد بیشتری هم داشته باشد.

ظرفیت بار وزنی است که ماشین می‌تواند در هر چرخه تحمل و در شرایط بهینه کار کند. این معیار بر حسب کیلوگرم بیان شده (به عنوان مثال 4، 5، 6، 7، 8، 10، 11، 13 کیلوگرم) و هر شخص بسته به نیاز خود می‌تواند ماشین لباسشویی با ظرفیت مناسب را انتخاب کند. ماشین‌های لباس‌شویی‌هایی که می‌توانند کیلوگرم بیشتری را بشویید، معمولاً برنامه‌ای دارند که می‌داند چگونه با اندازه کمتر از ظرفیت دستگاه، شروع به شست و شو کرده و در مصرف آب و شوینده صرفه جویی کند. این دسته از ماشین‌ها وزن لباس‌ها را تشخیص داده و بر این اساس آب، مواد شوینده و نرم‌کننده لباس مورد استفاده در شستشو را تنظیم می‌کنند.

برای درک بهتر ظرفیت ماشین لباسشویی موارد زیر را بررسی کنید:

  • اگر یک ماشین لباسشویی با ظرفیت 7 کیلوگرم خریداری می‌کنید، می‌توانید 35 تی‌شرت را در هر چرخه بشویید.
  • اگر یک ماشین لباسشویی با ظرفیت 8 کیلوگرم خریداری می‌کنید، می‌توانید 40 تی‌شرت را در هر چرخه بشویید.
  • اگر یک ماشین لباسشویی با ظرفیت 10 کیلوگرم خریداری می‌کنید، می‌توانید 50 تی‌شرت را در هر چرخه بشویید.
  • اگر یک ماشین لباسشویی با ظرفیت 12 کیلوگرم خریداری می‌کنید، می‌توانید 60 تی‌شرت را در هر چرخه بشویید.
خانم در حال کار با ماشین لباسشویی

عوامل موثر در تعیین ظرفیت مناسب ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی بر اساس معیارهای مختلفی تقسیم بندی می‌شوند که هنگام خرید ممکن است با آن‌ها برخورد داشته باشید.

  • تعیین ظرفیت ماشین بر اساس وزن لباس‌های خشک
  • تعیین ظرفیت ماشین بر اساس وزن لباس‌های خیس
  • تعیین ظرفیت ماشین بر اساس تعداد اعضای خانواده
  • تعیین ظرفیت ماشین بر اساس وزن لباس و پارچه‌های بزرگی مانند ملحفه

زمانی که برای خرید ماشین لباسشویی به یک فروشگاه مراجعه می‌کنید، با ظرفیت‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد که شاید ندانید وزن لباس‌های خشک است یا خیس. در واقع معیاری که کارخانجات تولید کننده ماشین لباسشویی از آن استفاده می‌کنند، تحمل بار لباس‌ها در حالت خشک است. به طور مثال اگر ظرفیت ماشین 9 کیلوگرم است، شما می‌توانید 9 کیلوگرم لباس خشک داخل آن قرار دهید. لباس‌های خیس وزنی به مراتب بیشتر از لباس‌های خشک داشته و معیار تعیین ظرفیت ماشین لباسشویی نیست.

برای اینکه ماشین لباسشویی شما طول عمر بیشتری داشته باشد، علاوه بر استفاده از مایع لباسشویی مناسب، همیشه سعی کنید کمتر از وزن بار لباس داخل آن قرار دهید زیرا در صورت پر بودن بیش از حد، مشکلاتی برای ماشین و عملکرد آن ایجاد می‌شود. می‌توانید به صورت تقریبی وزن لباس‌هایی که باید شسته شوند را محاسبه کنید. به طور مثال 1 پیراهن ساده و یک شلوار جین حدودا 1 کیلوگرم وزن خواهند داشت و 2 حوله حمام هم 1 کیلوگرم به وزن لباس‌ها اضافه می‌کنند.

همچنین بخوانید: لباس های خود را با چه شوینده ای بشوییم؟

انتخاب ظرفیت مناسب ماشین لباسشویی بر اساس تعداد اعضای خانواده

همانطور که اشاره شد ماشین ظرفشویی با ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شود که بسته به تعداد اعضای خانواده می‌توانید مدل مناسبی انتخاب کنید. با انتخاب مدل صحیح در هزینه‌های انرژی و آب خود صرفه جویی خواهید کرد.

  • اگر تنها بوده و یا با شخص دیگری زندگی می‌کنید، نیاز به ماشینی با ظرفیت بالا ندارید؛ یک ماشین لباسشویی 6 کیلوگرمی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. با این ماشین لباسشویی با ظرفیت متوسط می‌توانید علاوه بر لباس‌های شخصی خود، چیزهای بزرگ مانند لحاف یا پرده را بشویید.
  • اگر سه نفر در خانه زندگی می‌کنید، مطمئنا لباس‌های نسبتا زیادی جمع می‌شود که باید شسته شوند، ماشین لباسشویی 8 کیلوگرمی پاسخ گوی نیاز شما خواهد بود.
  • برای خانواده‌هایی که بیش از چهار نفر هستند، ماشین لباسشویی با ظرفیت 9 کیلوگرم به بالا انتخاب بهتری خواهد بود.

البته این معیار را نمی‌توان معیاری دقیق بر مبنای خرید قرار داد زیرا ممکن است یک خانواده 2 نفره لباس‌های بیشتری نسبت به خانواده 3 نفره برای شست‌و‌شو داشته باشند. تعیین ظرفیت ماشین لباسشویی بر پایه لباس خشک بهترین معیاری است که هنگام خرید می‌توانید با کمک آن مدل مناسبی را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *