استخراج سنگ و تولید شن و ماسه

تولید شن و ماسه

استخراج سنگ خرد شده

سنگ خرد شده یک فرم زاویه ای از سنگدانه ساختمانی است که با شکستن سنگهای معدنی به قطعاتی تبدیل می شود که ممکن است به انواع مختلف طبقه بندی، اندازه و ترکیب شوند. سنگ خرد شده معمولاً استخراج می شود یعنی در مقابل حفاری مکانیکی که برای استخراج شن و ماسه استفاده می شود، با استفاده از روش های بنچ گذاری (انجام کار از روی طاقچه معدن یا معادن) و مواد منفجره استخراج می شود

استفاده از سنگ شکن در سنگ های معدنی

. سنگهای یکپارچه را به لبه های عمودی برش می دهند ، بنابراین می توان از بالا حفاری را برای قرار دادن مواد منفجره در داخل دیوار برای شکستن صحیح سنگ در هنگام استخراج ، انجام داد. ارتفاع نیمکت ها معمولاً بسته به میزان صلاحیت سنگ از 20 تا 60 فوت متفاوت است. سنگ معدن به طور معمول از طریق سنگ شکن اولیه مانند سنگ شکن فک و سپس از طریق سنگ شکن های ثانویه مانند سنگ شکن هیدروکن هدایت می شود تا قطعات زاویه ای در اندازه های مختلف تولید شود.

زاویه دار بودن محصول باعث ایجاد سطح وسیعی می شود و به هر نوع اتصال دهنده مانند سیمان یا آسفالت سطح بیشتری برای چسباندن می دهد. این باعث افزایش مقاومت محصول نهایی می شود. سنگ خرد شده به عنوان جمع آوری در بتن و macadam برای ساخت جاده استفاده می کند. بتن برای ساخت پی و ساختمان؛ و برای استفاده های غیر چسباننده ، مانند پاره پاره شدن رودخانه ، بالاست مسیر راه آهن و سنگ فیلتر. ریزه کاری ها ، ذرات اصلی به اندازه گرد و غبار تولید شده توسط فرآیند خرد کردن، ممکن است در کاربردهای مختلفی مانند پرکننده های پلاستیکی، مواد پر کننده تراکم، سرامیک و آجرهای آجر ، و حتی حامل های علف کش و / یا آفت کش ها استفاده شوند. یکی از کاربردهای ویژه سنگ خرد شده شامل گرانول های بام است.

فراوری شن و ماسه

سنگ خرد شده ماده ای با حجم بالا و کم هزینه است. حمل و نقل هزینه قابل توجهی در رقابت آن در یک منطقه خاص است. بنابراین ، مهم نیست که چقدر ارزان در معدن تولید و فروخته شود، مسافت تا محل کار امکان اقتصادی هر سنگ معدن داده شده را در هر مکان مشخص می کند. این امر ضرورت انجام عملیات متعدد معادن در هر منطقه را توضیح می دهد. آزمایشات مختلف مهندسی بر روی سنگ معدن که برای کاربردهای بتن و ماکادام در نظر گرفته شده است انجام می شود تا مشخص شود آیا سنگ می تواند در شرایط شدید هوا و قرار گرفتن در معرض صلاحیت باقی بماند.

برای تولید سنگ خرد شده ، یک شرکت باید کانسارها را در منطقه ای که شامل سازندهای زمین شناسی است و مشخصات مورد نیاز اصلی آن را برآورده می کند ، قرار دهد. در آرکانزاس ، سازندهای صخره ای سخت محدود به منطقه ایالتی است که تشکیلات آن در دوران پالئوزوئیک سپرده شده است ، از جمله کوههای اواچیتا ، دره آرکانزاس و مناطق جغرافیایی فلات Ozark. مناطق ساحلی خلیج فارس و دره رودخانه می سی سی پی آرکانزاس حاوی سنگ سخت کمی است که برای استخراج سنگ مناسب است. چندین نوع سنگ در آرکانزاس استخراج و خرد شده است ، از جمله آرکانزاس نووکولیت ، ماسه سنگ ، سنگ آهک ، دولوستون ، نفلین سینیت و توف.

آرکانزاس نووکولیت سنگ سخت ، شکننده و غنی از سیلیس است که در یک زمان در آرکانزاس مرکزی به عنوان یک جمع در جاده های بتونی و ماکادام مورد استفاده قرار می گرفت. با این حال ، نووکولیت علاوه بر ساینده بودن در برابر تجهیزات استخراج و خرد کردن ، دارای خاصیت نفوذناپذیری بوده و به شکلی شکسته می شود که آسفالت و سیمان به خوبی به سنگ نمی چسبند. با از بین رفتن چسب ، سنگدانه های در معرض سطح جاده ای تولید می کنند که هنگام خیس بودن نرم و صاف است ، و این یک شرایط غیرقابل قبول برای حمل و نقل مدرن با سرعت بالا است. از سال 2009 ، فقط یک تولید کننده فعال فعال وجود دارد که خرد کننده نوواکولیت است.

استفاده از ماسه ساز

ماسه ساز سنگ به طور گسترده ای در کوههای اواچیتا ، دره آرکانزاس و کوههای بوستون در منطقه Ozarks توزیع می شود و سنگی است که برای سنگدانه ها استفاده می شود. ماسه سنگ یک سنگ رسوبی است که از ذرات گرد و ماسه به اندازه شن و ماسه کوارتز تشکیل شده است و ممکن است حاوی مقادیر متغیر مخلوط خاک رس ، فلدسپات و قطعات سنگ باشد. کیفیت هر ماسه سنگ داده شده به درجه سیمان کاری آن ، سیمان واقعی و میزان مواد معدنی آن بستگی دارد. از ماسه سنگ بخار شونده یا سیمان ضعیف استفاده نمی شود. سازندهای زمین شناسی در کوههای اواچیتا که برای سنگ ماسه استخراج شده اند شامل سازندهای کریستال کوه ، بلیکلی ، استنلی ، جکفورک و آتوکا هستند. در دره آرکانزاس ، ماسه سنگهای موجود در سازه های ساوانا ، هارتشورن ماسه سنگ ، آتوکا و هیل استخراج و خرد می شوند. در منطقه Ozarks ، ماسه سنگهای تشکیلاتی Atoka پایین ، Bloyd ، Hale ، Batesville ، St. Peter ، و Everton اصلی هستند. لوئیزیانا ، می سی سی پی و تگزاس مناطقی از بازارهای اصلی سنگ ماسه خرد شده با کیفیت عالی آرکانزاس بوده اند. در سال 2005 ، هجده معدن 10.8 میلیون تن سنگ ماسه سنگ خرد شده و کوارتزیت تولید کرد که ارزش آن 69.5 میلیون دلار است.

خرد کن سنگ های معدن

سنگ آهک و دولوستون سنگهای رسوبی هستند که عمدتا از مواد معدنی کربنات تشکیل شده اند و در منطقه Ozark آرکانزاس گسترده هستند. سازندهای كاتر ، پاول ، اورتون ، پلاتین ، كیمسویك ، فرنوال ، سنت كلر ، بون و پیتكین اصلی ترین سازندهایی هستند كه استخراج و خرد می شوند. قسمت عمده مواد خرد شده در راه سازی و سنگدانه بتن استفاده می شود. در سال 2005، یک معدن سنگدانه و بیست و هشت سنگ آهک فعال بودند ، با تولید کل 15.2 میلیون تن کوتاه ، به ارزش 92.4 میلیون دلار.

نفلین سینیت سنگی آذرین است که در مرکز آرکانزاس خارج می شود. در دوران کرتاسه (حدود 100 میلیون سال پیش) در پوسته کم عمق قرار گرفت و اکنون به دلیل فرسایش در معرض آن قرار دارد. نفلین سینیت دارای ویژگی های استحکام برتری است و به دلیل ترکیب معدنی و ساختار بلوری ، یکنواخت می باشد. با گرانیت تفاوت دارد زیرا فاقد دانه های کوارتز آزاد است و بنابراین ساینده کمتری برای تجهیزات دارد. دو شرکت در مرکز آرکانزاس چهار معدن را اداره می کنند – سه مورد در شهرستان پولاسکی و دیگری در شهرستان سالین. پروژه های سنگ شکن معدن، که توسط شرکت نوین ماسه ساز اداره می شود ، سه معدن سنگین را اداره می کند و شرکت معدن و ساخت مینه سوتا ، Inc ، از سنگ معدن Big Rock خود گرانول های سقفی و ساخت و ساز محدود تولید می کند. تولید سینیت برای کل به طور متوسط ​​سالانه بیش از 5.5 میلیون تن است ، در حالی که تولید سینیت برای خوراک گرانول سقفی بیش از 1 میلیون تن در سال است. تولید نهایی گرانول های سقفی تقریباً سالانه 450،000 تن است.

شیل تخته سنگ و شیل دگرگونی از دو معدن ، هر یک در شهرستانهای مونتگومری و هات اسپرینگ تولید می شود. هر دو عملیات در شیل استنلی قرار دارند. تولید شیل تخته سنگ از شهرستان مونتگومری کاربرد نهایی خود را به عنوان گرانول های بام سیاه می داند ، در حالی که شیل دگرگونی مجاور مگنت کاو (Hot Spring County) برای سنگدانه های بتونی و آسفالتی استفاده می شود.

توف یک سنگ آذرین آذرآواری است که از خاکستر آتشفشانی و پوکه تکه تکه تشکیل شده است و وقتی سیمان جمع می شود ، آوار ایجاد می شود. تجمع توف به عنوان افق های چینه ای متمایز در استنلی شیل از منطقه کوههای اواچیتا در آرکانزاس وجود دارد. در یک مکان در غرب آرکانزاس ، نزدیک جامعه هاتون (شهرستان پولک) ، توف برای سنگ خرد شده استخراج شده است. در سال 2008 ، راه صنعت استخراج توف را متوقف کرد و معادن جدید آرکانزاس را آغاز کرد. تولید از شرکت های فردی توسط سازمان زمین شناسی ایالات متحده محرمانه است ، بنابراین هیچ آمار تولیدی در دسترس نیست. از توف برای بالاست در مسیر راه آهن ، روکش روی شانه و سنگدانه بتن استفاده شد.

تولید کل سنگ ساخت و ساز سنگ خرد شده از همه منابع برای سال 2005 ، 37.2 میلیون تن بود که 229 میلیون دلار ارزش داشت ، که در سالهای اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

برای اطلاعات بیشتر:
اطلاعات معدنی ایالتی آرکانزاس. سازمان زمین شناسی ایالات متحده http://minerals.usgs.gov/minerals/pubs/state/ar.html (قابل دسترسی در 8 سپتامبر 2009).

“مواد معدنی صنعتی” سازمان زمین شناسی آرکانزاس. http://www.geology.ar.gov/minerals/industrial.htm (قابل دسترسی در 8 سپتامبر 2009).

Stroud، R. B.، R. H. Ardnt، F. B. Fulkerson، and W. G. Diamond. منابع و صنایع معدنی آرکانزاس. بولتن دفتر معادن ایالات متحده 645. واشنگتن دی سی: دفتر معادن ایالات متحده ، 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *