چه ظرفیتی از یخچال صنعتی برای ما مناسب است؟

چه ظرفیتی از یخچال صنعتی برای ما مناسب است؟

یخچال صنعتی ویترینی یکی از پرکاربردترین تجهیزات در آشپزخانه‌های بزرگ و فروشگاه‌های مواد غذایی برای نگهداری از مواد غذایی است که در مدل‌های مختلفی طراحی و به بازار عرضه می‌شود. برای خرید یک یخچال صنعتی باید معیارهای زیادی مورد توجه قرار گیرد و ظرفیت یخچال یکی از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. در این مقاله به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که برای خرید یخچال صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد.

مزیت استفاده از یخچال صنعتی

بدون استفاده از یخچال‌های صنعتی امکان نگهداری از مواد غذایی وجود ندارد. تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات هم بدون این یخچال‌ها سخت است.

یخچال صنعتی چند مزیت بزرگ دارد که آن‌ها را به عضو جدا نشدنی آشپزخانه‌های صنعتی تبدیل کرده است.

  • با کمک یخچال صنعتی ایستاده درب شیشه‌ای می‌توان فروش را افزایش داد. زمانی که مشتریان برای خرید یک محصول خاص وارد فروشگاه شما می‌شوند، با دیدن محصولات داخل یخچال ممکن است چندین خرید دیگر هم انجام دهند. در واقع با یخچال ایستاده درب شیشه‌ای می‌توان محصولات را در معرض دید افراد قرار داد که نتیجه آن افزایش فروش است.
  • دسترسی به مواد غذایی راحت‌تر است. اگر از یک یخچال بزرگ با یک درب برای مواد غذایی استفاده کنید، دسترسی به محصولات داخل آن راحت نبوده و ممکن است هوای زیادی از داخل یخچال به بیرون منتقل شود اما در مدل‌های یخچال ایستاده صنعتی، چندین درب قرار دارد تا مستقیما بتوانید محصول مورد نظر خود را از یخچال بردارید.
  • کیفیت مواد غذایی را حفظ می‌کند. یخچال‌های صنعتی به جدیدترین فناوری‌های روز دنیا مجهز شده و به خوبی کیفیت مواد غذایی را حفظ خواهند کرد. برخی از آن‌ها دمای داخل یخچال را متناسب با محیط بیرون تنظیم کرده و با این کار از منجمد شدن یا فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری می‌کنند.
  • یخچال‌های صنعتی مصرف انرژی زیادی ندارند. هنگام خرید یخچال صنعتی می‌توانید با بررسی برچسب انرژی متوجه میزان مصرف آن شوید اما در حالت کلی مصرف انرژی بالایی نداشته و بسته به عملکرد خوبی که دارند، مصرف آن‌ها پایین است.
یخچال صنعتی
یخچال صنعتی ویترینی

نکات مهم برای خرید یخچال صنعتی

از آنجایی که برای خرید یخچال صنعتی باید هزینه زیادی صرف شود، بهترین کار این است که ابتدا تحقیقات کاملی انجام داده و با انواع مدل‌های موجود در بازار آشنا شوید.

پس از شناخت انواع یخچال‌های صنعتی و با در نظر گرفتن نکات زیر، می‌توانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

  • ابعاد یخچال: یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید یخچال صنعتی باید به آن توجه شود، ابعاد یخچال و فضای خالی است که یخچال در آن قرار می‌گیرد. شما ابتدا باید مشخص کنید که یخچال در چه بخشی از آشپزخانه یا محیط کاری نصب می‌شود، پس از آن می‌توان یخچال‌هایی را تفکیک کرد که با آن فضای خالی همخوانی دارند.
  • ظرفیت یخچال: علاوه بر ابعاد خود یخچال و فضایی که نصب می‌شود، توجه به فضای داخلی آن هم اهمیت دارد. یک یخچال صنعتی باید بتواند حجم قابل توجهی از مواد غذایی را پوشش داده و فضای داخلی آن متناسب با نیاز کسب و کار شما باشد تا نیاز به هزینه دوباره برای خرید یک یخچال دیگر نداشته باشید. یخچال‌های صنعتی با ظرفیت‌های بسیار متنوعی به بازار عرضه شده و هر شخص بسته به مقدار مواد غذایی که برای نگهداری دارد، باید مناسب‌ترین گزینه را برگزیند.
یخچال صنعتی
یخچال صنعتی ایستاده
  • شکل ظاهری: توجه به شکل ظاهری یخچال صنعتی را نباید فراموش کرد. از آنجایی که این یخچال‌ها اغلب در معرض دید مشتریان قرار می‌گیرند، داشتن ظاهری خوب می‌تواند به زیبایی سوپرمارکت یا فروشگاه لبنیاتی شما کمک زیادی کند.
  • کیفیت یخچال: گاهی اوقات به یخچالی ارزان برخورد می‌کنید که شاید در ظاهر امکانات خوبی داشته باشد اما برای جلوگیری از هدر رفتن بودجه، حتما به کیفیت آن هم توجه کنید. یخچال صنعتی باید به قدری محکم باشد که در برابر شرایط محیطی مقاومت نشان داده و به راحتی خراب نشود. برای بررسی این موضوع می‌توانید نظر سایر مصرف کنندگان آن برند را در شبکه‌های اجتماعی بررسی کرده و متوجه شوید که چه عملکردی دارد.
  • مصرف انرژی: بر روی یخچال‌های صنعتی یک برچسب انرژی وجود دارد که نشان می‌دهد جز دستگاه‌های کم مصرف است یا به انرژی بیشتری نسبت به سایر یخچال‌ها نیاز دارد. پیش از خرید با بررسی این برچسب می‌تواند در هزینه‌های انرژی خود صرفه جویی کرده و به محیط زیست هم کمک زیادی کنید.

اگر برای خرید یخچال صنعتی نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید از طریق تماس با ما در زاگرس کمپانی با کارشناسان ما صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *