آیا باید لوله های آب خود را عایق بندی کنیم؟

عایق بندی

برای بیشتر صاحبان منازل، اینکه آیا لوله های آب گرم خانه را با عایق الاستومتری عایق بندی نکنند یک تصمیم کاملاً آسان است. وقتی می توانید عایق بندی مسیرهای لوله کشی منزل در مصارف انرژی خود صرفه جویی کنید چرا این کار را انجام ندهید؟ مقاومت در برابر صرفه جویی در مصرف انرژی که سال ها نتیجه می دهد دشوار است. اما همه صاحبان خانه از این تقویت کننده بهره وری آسان – یا دلایلی که ممکن است بخواهید لوله های آب سرد خود را عایق بندی کنید نیز نمی دانند.

بعضیها داغشو دوست دارن

اول ، بدیهی است – عایق بندی لوله های آب گرم به گرم نگه داشتن آب کمک می کند. اگر یک بخاری آب مخزنی سنتی دارید، در حال حاضر هزینه می کنید تا آن آب گرم را در حالت آماده به کار نگه دارید. با استفاده از عایق لوله، آب گرم منتظر در لوله های شما با سرعت کمتری سرد می شود.

عایق بندی با کیفیت می تواند چند درجه به دمای واقعی آب خانگی اضافه کند، بنابراین اگر هنگام دوش گرفتن یا شستن ظروف چیزهایی را که مخصوصاً گرم هستند دوست دارید، عایق لوله کاملاً مورد نیاز شماست. این امر به صرفه جویی در مصرف آب نیز کمک می کند، زیرا باعث می شود تا آب خارج شده از وسایل شما به دمای مورد نظر برسد.

و اگر هنگام کار با آب گرم خود صدای کوبیدن بلندی می شنوید، این می تواند لوله مسی و فلزی شما با جریان گرما منبسط شود. این صدای خاموش می تواند در برخی از منازل آزاردهنده باشد و عایق لوله می تواند به ساکت شدن امور کمک کند.

در مورد لوله های آب سرد چطور؟

در لوله های آب سرد شما هیچ حرارتی برای حفظ وجود ندارد، بنابراین عایق بندی آنها در دید نخست ممکن است منطقی نباشد. اما اگر قبلاً نتیجه ی عایق کاری لوله های آب گرم خود را تجربه کرده اید، در افزودن عایق به آب سرد نیز برخی مزایای واقعی نیز وجود دارد. که ما در تهویه فاتحی توصیه میکنیم به این موارد دقت کنید

اگر لوله های آب سرد شما از هر منطقه ای از خانه عبور می کند که فاقد کنترل آب و هوا است – خواه زیرزمین ناتمام باشد یا بخشی از لوله در معرض عناصر بیرونی باشد – خطر یخ زدگی لوله ها در زمستان وجود دارد. این می تواند باعث یک خرابکاری بزرگ و حتی هزینه تعمیر بیشتر شود. اما عایق بندی ساده و ارزان می تواند از بروز این امر جلوگیری کند.

در طول تابستان، این بخشهای لوله ممکن است در معرض گرمای فضای باز قرار بگیرند، که ممکن است به منبع آب سرد شما منتقل شود. مگر اینکه بخواهید شیر آب سرد شما در تمام تابستان آب گرم یا حتی داغ بریزد، عایق لوله نیز می تواند در اینجا به شما کمک کند.

یکی دیگر از مزایای عایق بندی لوله های آب سرد شما جلوگیری از تراکم است. در محیط های با رطوبت بالا، لوله های فلزی پر از آب سرد تحت تراکم قرار می گیرند. وقتی این قطرات جمع می شوند، روی هر چیزی که در زیر آن قرار دارد می افتند. اگر در زیرزمین خود در زیر لوله های آب عایق بندی نشده یادگارهای بی ارزش ذخیره می کنید، این رطوبت می تواند نتایج مخربی ایجاد کند.

خدمات عایق کشی لوله

نصب عایق لوله آب خود اغلب به راحتی خرید آستین، برش دادن آنها به طول و محکم نگه داشتن آنها با نوار است. اما برخی از قسمتهای لوله که به سختی قابل دسترسی هستند ممکن است یک کار برای یک لوله کش مجاز و باتجربه باشد. اگر وارد این پروژه می شوید و متوجه می شوید که به یک متخصص حرفه ای نیاز دارید ، امروز با فدک تهویه متخصصان لوله کشی محلی خود تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *