انواع ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی یک وسیله مهم در آشپزخانه است و در آشپزخانه‌های تجاری، اهمیت آن چندین برابر می‌شود. بدون ماشین ظرفشویی صنعتی مناسب، ظروف کثیف باقی مانده و به دلیل کمبود ظرف تمیز، سفارشات با تاخیر انجام می‌شوند. شستن ظروف کثیف با دست یکی از روش‌های تمیز کردن آن‌هاست اما زمانی که قصد دارید برای افراد زیادی غذا سرو کنید، بدون شک این روش مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت.

یکی دیگر از مزایای ماشین های ظرفشویی صنعتی و انواع دستگاه سیخ شور نسبت به شستن با دست، امکان تنظیم حرارت آب است. دمای یک ماشین ظرفشویی بسته به مدل و چرخه تمیز کردن انتخابی بین 120 درجه فارنهایت تا 180 درجه فارنهایت متغیر است. البته همه مدل‌های ماشین ظرفشویی نمی‌توانند به 180 درجه برسند اما برای ظروفی که با مواد غذایی در تماس هستند، باید حداقل دمای 160 را در نظر گرفت تا از لحاظ بهداشتی مورد تایید باشد. دمای بین 120 تا 140 درجه معمولا برای شست و شو و آبکشی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای تمیز شدن کامل ظروف، باید از مایع مخصوص استفاده کرد.بهترین نوع ماشین ظرفشویی صنعتی به اندازه و چیدمان آشپزخانه و همچنین انواع ظروفی که بیشتر استفاده می‌شود، بستگی دارد.

ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی ریلی صنعتی

ماشین ظرفشویی ریلی بزرگترین و قدرتمندترین ماشین ظرفشویی صنعتی است. عمده کاربرد این دستگاه در مدارس، بیمارستان و مناطق پر تردد است و می‌تواند بین 350 تا 1000 قفسه ظرف را شست شو دهد. این نوع از ماشین ظرفشویی با دمای بالا و دمای پایین موجود است اما از آنجایی که این ماشین ظرفشویی، بزرگترین ماشین ظرفشویی صنعتی است، قیمتی بالاتر نسبت به مدل‌های دیگر دارد.

دیگر مقالات بوریا

ماشین ظرفشویی هود تایپ صنعتی

هود تایپ یا ماشین ظرفشویی قفسه‌ای که نسخه کوچک ماشین ظرفشویی ریلی است، برای رستوران‌های کوچک‌تر یا آشپزخانه‌های متوسط مناسب است زیرا نسبت به مدل ریلی فضای کمتری را اشغال کرده و نیاز به اختصاص فضای زیاد ندارد. برای هر بار استفاده، پس از پر کردن قفسه آن را به داخل دستگاه فشار داده و درب را ببندید؛ سپس چرخه شست و شو را آغاز کرده و پس از اتمام درب ماشین را باز کنید تا ظروف تمیز خود را تحویل بگیرید. برای استفاده از ماشین هودتایپ نیاز به تخصص زیادی نیست و اپراتور پس از یکبار استفاده به راحتی می‌تواند ظروف خود را با سرعت زیاد بشوید. در هر ساعت شست و شو می‌توان 80 سبد را با کمک دستگاه تمیز کرد و در هر سیکل حدودا 2 لیتر مصرف دارد.

ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی زیر کانتری صنعتی

فست فودها، کافه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و سایر کسب و کارهای کوچک احتمالاً ماشین ظرفشویی زیر کانتری را به مدل‌های دیگر آن ترجیح می‌دهند. این ماشین‌ها مشابه ماشین‌های ظرفشویی خانگی است اما وجود برخی قابلیت‌ها سبب شده که نسبت به مدل‌های خانگی، نکات مثبت بیشتری برای ارائه داشته باشند. این مدل یک دستگاه تمیز کننده عالی محسوب می‌شود اما سرعت آن به اندازه ماشین ظرفشویی ریلی نیست. ماشین ظرفشویی زیر کانتری کمترین فضای ممکن را اشغال کرده و دسترسی راحت به ظروف را در هر نقطه آشپزخانه فراهم می‌سازد. در هر ساعت می‌توانید تا 30 سبد را با ماشین زیرکانتری شست و شو دهید و هر سیکل، حدود 3 لیتر آب مصرف می‌کند.

ماشین ظرفشویی شیشه شوی صنعتی

همانطور که از نام ماشین شیشه شوی پیداست، از آن برای شستن ظروف حساس مانند شیشه استفاده می‌کنند. البته گاهی اوقات بسته به مدل می‌توان برای شستن ظروف دیگر هم از آن‌ها کمک گرفت. این مدل برای کسب و کارهایی مفید است که سروکارشان با نوشیدنی است، مانند کافی شاپ یا رستوران که باید هر روز لیوان‌های تمیز زیادی داشته باشند. در این ماشین جریان آب ملایم‌تر است تا آسیبی به لیوان‌ها نرسید اما از لحاظ قدرت و عملکرد، حرف زیادی برای گفتن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *