روش صحیح نگهداری گل لاله در منزل

همه ی افراد گل دوست دارند و سعی می کنند از آن در آرایش منزل استفاده کنند ، در این بخش از نکات خانه داری نمناک به نحوه مراقبت از گل لاله می پردازیم. گل های لاله محکم هستند و می توانند تا 10 روز بعد از چیدن اگر بدانید چطور به درستی آن ها را مراقبت کنید تازه بمانند. شکوفه های تازه را انتخاب کنید می توانید با نمایش دادن آن ها در مکان مناسب و دادن مقدار زیادی آب، زیبایی آن را طولانی تر کنید. با استفاده از این روش می توانید لاله ها را طولانی تر نگه دارید.

انتخاب و چیدن گل لاله

شرایط نگهداری گل لاله

شرایط نگهداری گل لاله چگونه باید باشد

لاله های جوان را انتخاب کنید:

هنگامی که در فروشگاه گل هستید ، ممکن است وسوسه شوید که لاله را با گلبرگ به طور کامل باز بخرید. اما اگر می خواهید زمان زیادی تازه بماند ، لاله ای را انتخاب کنید که هنوز کاملا بسته هستند و غنچه سبز دارند. گل ها در عرض چند روز باز خواهند شد و شما زمان بیشتری برای لذت بردن از آن را دارید.اگر خودتان لاله را می چینید و می خواهید تا جایی که ممکن است آن را در گلدان نگه داری کنید . تا جایی که ممکن است آن را خوب بچینید.

ساقه ها را در حوله مرطوب و یا حوله های کاغذی بپوشانید:

هنگامی که لاله را از مغازه بیرون می آورید، آن ها را در حوله کاغذی و یا دستمال خیس نگه دارید. این امر تضمین می کند گل لاله پیش از موعد خشک نشود این کار را حتی اگر فاصله مغازه تا خانه تان زیاد نباشد ، انجام دهید. هر زمان که از آب خارج شود، لاله با سرعت پیر خواهد شد.

 گل لاله

از گل لاله چگونه نگهداری کنیم

بریدن 1/4 اینچ ( 0.6 سانتی متر ) از پایه ساقه:

از قیچی کوچک استفاده کنید و ساقه را در یک زاویه برش دهید این کار به آن ها کمک می کند تا آب را از گلدان جذب کنند.

برگ های اضافی را از پایه ساقه ها خارج کنید:

اگر ساقه ها برگ هایی دارند که در آب فرو می روند وقتی آن ها را در گلدان می گذارید، آن ها را بردارید. برگ ها می پوسند و باعث شوند گل ها قبل از زمان شل شوند.

نگهداری گل لاله در خانه

نحوه مراقبت از گل لاله

نحوه مراقبت از گل لاله

یک گلدان مناسب انتخاب کنید:

یک گلدان انتخاب کنید که حداقل نیمی از ارتفاع لاله را که به خانه آورده اید، پوشش دهد. آن ها بدون خم شدن ، قادر خواهند بود به گلدان تکیه دهند. اگر از گلدان کوتاه تر استفاده می کنید، گل ها در نهایت به جلو خم می شوند. این را برخی افراد دوست دارند، اما ممکن است باعث شود گل ها به سرعت بمیرند.

گلدان را بشویید:

دقت کنید که از آخرین دسته گل رسوبی باقی نماند. برای شستن کامل آن از صابون و آب گرم استفاده کنید، سپس آن را به طور کامل با یک حوله خشک کنید. این روش باعث می شود تا باکتری جدید رشد نکند و زودتر پوسیده می شوند .

نگهداری گل لاله

چه گلدانی برای نگهداری گل لاله مناسب است

گلدان را با آب سرد پر کنید:

آب سرد ساقه ها را تازه و خشک نگه می دارد، در حالی که آب گرم و یا داغ باعث می شود که آن ها ضعیف و خیس شوند.

ساقه را در اطراف گلدان قرار دهید:

لاله ها را طوری مرتب کنید که هر کدام یک فضای کمی در گلدان داشته باشند، به جای اینکه آن ها را روی هم قرار دهند. دادن یک جای کوچک به آن ها باعث می شود که آن ها یکدیگر را له کنند ، که منجر به کاهش زودرس گلبرگ طول عمر گل ها خواهد شد.

پرورش گل لاله

راهکارهای طلایی برای نگهداری گل لاله

گلدان را با آب تازه پر کنید:

گل های لاله آب زیادی می نوشند. مطمئن شوید که هیچ وقت به طور کامل از بین نمی رود، یا آن ها به سرعت پژمرده خواهند شد.

کمی غذا گل که از گل فروشی تهیه کرده اید اضافه کنید:

افزودن غذای گل، یا نگهدارنده گل، در فروشگاه های گل وجود دارد، طول عمر گل شما را به شدت افزایش خواهد داد. دستور را بخوانید و وقتی آب اضافه می کنید ، مقداری غذا روی آن بریزید. گل لاله بلند خواهد شد و تا جایی که ممکن است ، شاد و سرحال به نظر خواهد رسید. برای تقویت گل لاله می توانید عصاره لیمو، و یا چیزهای دیگر را به گلدان اضافه کنید.

خرید و نگهداری گل لاله

طریقه خرید و نگهداری گل لاله

گلدان را از زیر آفتاب نگاه دارید:

آن را در منطقه ای قرار دهید که خیلی گرم و آفتابی نباشد در غیر این صورت، لاله سرخ در گرما پژمرده خواهد شد.

لاله را با گل های دیگر به خصوص نرگس تزئین نکنید:

نرگس زرد و دیگر گل ها در این خانواده بیانگر ماده ای است که باعث می شود گل ها سریع تر پژمرده شوند، آن ها به تنهایی در یک گلدان کافی هستند.

https://namnak.com/%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%D9%84-%D9%84%D8%A7%D9%84%D9%87.p71687

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *