نحوه نگهداری از کولر گازی

فیلترها، سیم پیچ ها و پره های کولر گازی نیاز به تعمیر و نگهداری منظم واحد دارند تا در طول سالهای فعالیت خود به طور موثر و کارآمد کار کند. نادیده گرفتن تعمیر و نگهداری و سرویس کولر گازی، کاهش مداوم عملکرد تهویه مطبوع را تضمین می کند در حالی که مصرف انرژی به طور مداوم افزایش می یابد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بیان نکات کلیدی در مورد نگهداری و تعمیر کولر گازی بپردازیم.

سایر مقاله های بوریا

فیلترهای کولر گازی

مهمترین قسمت از تعمیر و نگهداری که کارایی کولر گازی شما را تضمین می کند تعویض یا تمیز کردن منظم فیلترهای آن است. فیلترهای مسدود و کثیف جریان طبیعی هوا را مسدود کرده و کارایی سیستم را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. با انسداد جریان طبیعی هوا، هوایی که فیلتر را دور می زند ممکن است مستقیماً کثیفی را به داخل کویل اواپراتور منتقل کرده و ظرفیت جذب حرارت کویل را مختل کند. تعویض فیلتر کثیف و مسدود شده با فیلتر تمیز می تواند مصرف انرژی کولر گازی شما را 5 تا 15 درصد افزایش دهد.

برخی از انواع فیلترها قابل استفاده مجدد هستند و بعضی یکبار مصرف اند و بعد از کثیف شدن باید تعویض شوند. آنها در انواع مختلف و کارایی موجود هستند. در فصل خنک سازی هر ماه یا هر چند ماه فیلتر یا فیلترهای سیستم تهویه مطبوع خود را تمیز یا تعویض کنید. اگر کولر گازی دائماً استفاده می شود، در معرض گرد و غبار قرار دارد یا در خانه حیوانات اهلی خزدار دارید، ممکن است فیلترها بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

کویل های کولر گازی

سیم پیچ اواپراتور کولر و سیم پیچ کندانسور در طول ماهها و سالهای خدمت خود خاک را جمع می کنند. یک فیلتر تمیز از کثیف شدن سریع سیم پیچ اواپراتور جلوگیری می کند. با گذشت زمان، کویل اواپراتور هنوز هم خاک را جمع می کند. این کثیفی جریان هوا را کاهش می دهد و سیم پیچ را عایق بندی می کند و توانایی جذب گرما را کاهش می دهد. برای جلوگیری از این مشکل، هر سال سیم پیچ اواپراتور خود را چک کرده و در صورت لزوم آن را تمیز کنید.

سیم پیچ های خازنی در فضای باز نیز می توانند در صورت گرد و غبار بودن محیط بیرون و یا وجود شاخ و برگ در اطراف، بسیار کثیف شوند. شما به راحتی می توانید سیم پیچ کندانسور را ببینید و متوجه شوید که کثیفی روی باله های آن جمع می شود.

باید آلودگی و گرد و غبار نزدیک واحد کندانسور را به حداقل برسانید. منافذ خشک کن، ریزش برگ و ماشین چمن زنی همگی منابع احتمالی آلودگی و کثیفی هستند. تمیز کردن اطراف سیم پیچ، از بین بردن هرگونه آلودگی، و اصلاح شاخ و برگ حداقل 2 فوت (0.6 متر) باعث می شود جریان هوای کافی در اطراف کندانسور وجود داشته باشد.

باله های کویل

باله های آلومینیومی روی سیم پیچ اواپراتور و کندانسور به راحتی خم می شوند و می توانند جریان هوا را از طریق سیم پیچ مسدود کنند. عمده فروشان تهویه مطبوع ابزاری به نام “شانه باله” می فروشند که این باله ها را به حالت تقریباً اولیه شانه می کند.

تخلیه میعانات

گاهی اوقات یک سیم سفت از کانال های تخلیه واحد عبور دهید. گرفتگی کانال های تخلیه از کاهش رطوبت واحد جلوگیری می کند و در نتیجه رطوبت اضافی ممکن است باعث تغییر رنگ دیواره ها یا فرش شود. مورد آبریزی کولر همیشه دردسرهای بسیاری بریا مصرف کنندگان به بار می آورد، البته گفتنی است آبریزی در پکیج نیز همیشه خطر آفرین است، برای تعمیر پکیج در تهران با فدک تهویه در ارتباط باشید.

مهر و موم پنجره برای تهویه مطبوع اتاق

در شروع هر فصل خنک کننده، مهر و موم بین کولر و قاب پنجره را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که با مورد فلزی واحد تماس ندارد. رطوبت می تواند به این مهر و موم آسیب برساند، و باعث می شود هوای خنک از خانه شما خارج شود. ضمنا راه اندازی گرمایش کولر گازی نیز همیشه مورد توجه مصرف کننده بوده است.

آماده شدن برای زمستان

در زمستان، یا کولر گازی اتاق خود را بپوشانید یا آن را برداشته و ذخیره کنید. پوشاندن یونیت خارجی کولر گازی مرکزی از این واحد در برابر هوای زمستانی و آوار محافظت می کند. ضمنا راه اندازی گرمایش کولر گازی نیز همیشه مورد توجه مصرف کننده بوده است.

استخدام یک حرفه ای

هنگامی که کولر گازی شما بیش از نگهداری منظم نیاز دارد، یک تکنسین خدمات حرفه ای استخدام کنید. یک تکنسین کاملاً آموزش دیده مشکلات موجود در سیستم تهویه مطبوع شما را برطرف می کند. ما به شما مجموعه فدک تهویه را پیشنهاد میکنیم.

تکنسین باید:

مقدار صحیح مبرد را بررسی کنید
با استفاده از دستگاه نشت یاب نشت مبرد را آزمایش کنید
به جای آزادسازی غیرقانونی آن در جو ، هر مبردی را که باید از سیستم خارج شود ، بگیرید
نشت کانال را در سیستم های مرکزی بررسی و مهر و موم کنید
جریان هوا را از طریق سیم پیچ اواپراتور اندازه گیری کنید
توالی کنترل الکتریکی صحیح را تأیید کنید و مطمئن شوید که سیستم گرمایش و سیستم خنک کننده نمی توانند به طور همزمان کار کنند
ترمینال های الکتریکی را بازرسی کنید ، اتصالات را تمیز و محکم کنید و در صورت لزوم یک پوشش غیر رسانا اعمال کنید
موتور روغن و تسمه ها را از نظر سفتی و سایش بررسی کنید
دقت ترموستات را بررسی کنید.

سایر مقاله های بوریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *